annaayaeos

Alla inlägg den 9 mars 2013

Av Anna-Karin Malm - 9 mars 2013 08:15

Även idag stod det lydnadsträning på schemat då delar av vårt gäng skulle gå en rallylydnadskurs i Svalöv ... Jag & Jane passade då på att åka ner till klubben mot slutet av kursen för att träna lite lydnad samt, tillsammans med de andra köra platsliggning såväl med som utan skott ...


Idag fick Danni börja träna ... Det gick si sådär eftersom det blåste så han nästan ramlade mellan varven. Men, men, vi fick i alla fall till lite av varje, bland annat fritt följ, inkallning, apportering, kryp, ställande & läggande under marsch (idag fattade han inte alls läggandet till en början ... men så kom jag på att jag sa plats till honom, men att jag brukar säga ligg ... hm) framförgående (där han blev störd på första sträckan av en kompisvovve som hade smitit ut från bilen & kom springande så sen var det momentet kört för dagen) tandvisning & budföring (som jag fick hjälp med av Jane). Jag måste nog backa i min träning på budföringen då han just nu har börjat tveka på kommandot ... såååå vi körde även nära-budföring-a-la-byt-plats några gånger.


Sen fick stackars, stackars Eos komma ut & köra lite. Hon fick träna fritt följ, (som gick finemang) inkallning med ställande som inte gick såååå bra till en början, men efter ett par sträckor utan belöning då hon stannat för långsamt eller inte alls gick det hyfsat bra, korta krypövningar, skall samt framåtsändandeövningar utan grupp ... med targetar utplacerade ... Det gick för det mesta finemang, men ibland glömmer hon att gå i skritt eller passgång efter första targeten mot saktatargeten ...


Sen var det dags för platsliggningsträning ... Först en platsliggning i grupp med Danni, utan skott som gick finemang. Sen en platsliggning i grupp där jag gömt mig & Eva sköt bakom Eos, precis som på tävling följt av en avslutande platsliggning i grupp där jag stod framför Eos & sköt medan hunden bredvid henne tjöt till av förväntan när skottet brann av ... Eos låg kanon på båda platsliggningarna utan att glo efter skytten när det sköts bakom henne ... härligt!!!  

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards