annaayaeos

Alla inlägg den 17 september 2017

Av Anna-Karin Malm - 17 september 2017 16:16

Idag åkte vi till Jyckebo i Saxtorp tillsammans med Ayas uppfödare & hennes vovsegull. Jag kom lite innan så jag gick ner till sjön & lät vovvarna doppa sig lite ... det slutade med att jag oxå doppade mig lite eftersom Pis älskade frisbee sjönk en bit ut ... dock blev det så pass djupt att jag inte fick tag i den så jag doppade mig alltså helt i onödan.


Sen vallade vi av en uppletanderuta & körde lite uppletande ... Båda mina fick endast två prylar idag (lånade av Solaiko), en i vardera bakre hörna. Båda gjorde även ett kanonjobb & det märktes inte alls att det var nån annans saker på Pi ... gött!!!


Sen gick vi ner på planen & körde lite lydnad ... Jag började med Pi & vi tränade fotgående, rutan, inkallning med ställande (gick bra även idag på cirka 30 meter & utan nåt bakom), stå, sitt & ligg under marsch, kryp, fjärrdirigering (gick cirka 4 meter ifrån & första sittet var sådär men andra gjorde hon riktigt bra), konen, tungapportering, metallapportering (projekt lufta gräsmattan fortgår), hopp-sitt (med target, bra utfört) & stegen.


Sen fick Danni träna lite. Med honom tränade jag fotgående (här var han jätteduktig när en av Solaikos hundar kom rusande & han inte gav henne en blick ens en gång), framförgående, inkallning med ställande (ok men långt stå), kryp, fjärrdirigering (typ 7-8 meter & bra utfört) , konen, stå, sitt & ligg under marsch, apportering, hopp-sitt & metallapportering. 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards