annaayaeos

Alla inlägg den 1 september 2017

Av Anna-Karin Malm - 1 september 2017 08:30

Dagen bjöd på ett fantastiskt hundtränarväder så jag skyndade mig att åka ut i spårskogen vid Hermanssons stuga direkt efter jobbet ... Jag la ut spåren & gick sedan på en promenad ... väl tillbaka vid bilen tog jag en lite fika innan jag vallade av uppletanderutan. Nu hade även träningskompisen anslutit & hon hade hunnit lägga spår samt promenera precis lagom till jag var klar med uppletanderutan & fikan.


Pis spår låg ute på fältet bakom stugan & oklok som jag är hade jag drämt till med ett upptag & sen började spåret i riktning mot gården som ligger på andra sidan fältet. Där stod två hundar & skällde & höll på vilket störde Pi en del ... Upptaget var allt annat än fint, men sen jobbade hon på fint cirka 2/3 av spåret innan hon började cirkla rundor en massa ... en pinne hittade inte, men hon hittade tillbaka till spåret så hon fick slutet iaf.


Dannis spår låg i boket framför stugan & han fick dagen till ära spåra med strumpor på de två tassar han hade småsår ... nema problema sa Danni & spårade riktigt bra.


Sen var det uppletandedags ... Pi fick låna prylar av Ingela & gjorde ett riktigt bra uppletande idag med bra attityd & inga tveksamheter om att ta prylarna fast det inte var hennes egna ... gött!!! Även Danni gjorde ett kanonuppletande med strumpor & allt ... han äääälskar verkligen uppletande den grabben.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards