annaayaeos

Alla inlägg den 11 september 2017

Av Anna-Karin Malm - 11 september 2017 19:30

Ikväll kände jag inte alls för att träna ... trots det åkte jag så klart ner till klubben med tanken om att jag ju alltid kan köra lite grann & sen kanske lägga upp lite noseworkgömmor inne i stugan. Meeeen så bra träning det blev till sist iaf ... jag tror att jag har två av världens goaste & peppigaste hundarna i världen just nu & det gör mig verkligen sååååå glad ... sen att inte allt satt till 110 % är ju en helt annan sak "L"


Jag började med Pi & fick där hjälp med en grupp a´2 personer eftersom det ju är människor i gruppen som kan störa henne i det momentet ... Jag körde på med konceptet jag fick tips om härom veckan ... alltså att ha belöningen precis efter gruppen för att hon ska tänka full sula genom gruppen & SEN sakta av ... på så vis hinner hon förhoppningsvis inte tänka så mycket på huruvida det står nån som kan tänkas äta små aussieflickor där & väntar på henne ... flin ... Nåja, hon hade hur som haver en mycket positivare attityd i momentet idag än hon haft sen vi tävlade. Vi tränade sen igenom de flesta aktuella momenten ... fritt följ, inkallning med ställande (går bra på typ 30 meters håll, mindre bra på 50), fjärrdirigering (idag gjorde hon finfina uppsitt på typ 2 meters håll), konen, rutan (hon drogs en aning till konen som stod ungefär bredvid rutan, säkert en del pga att vi precis kört konen samt satte sig när jag sa stanna de första gångerna men till sist fick vi till det), kryp, skall, hopp-sitt (utan target = första gången satte hon sig nära & sprang vid sidan om på tillbakavägen, men sen gick det bättre), stå, sitt & ligg under marsch, tungapportering samt metallapportering. 


Sen var det Dannis tur & han var såååå gasad att han gapade och höll på en hel massa ... ett bevis på att han mår så mycket bättre i sina tassar ... Vi började med fotgående med koppel följt av framförgående sen körde vi fritt följ, inkallning med ställande (såååå bra & efter ställandet valde jag att, för en gång skull, kalla in honom ... han började först att vända för att hämta gottan, men kom på vad jag hade sagt mitt i rörelsen & valde då att springa mot mig ... yes!!!), stå, sitt & ligg under marsch (liiiite svårt att skilja på sitt & ligg idag), rutan, konen (svårt eftersom vi precis kört rutan), fjärrdirigering (förutom att han ibland väljer själv vilket skifte han tycker ska göras & flyttar fram från stå till sitt så var det bra), kryp, hopp-sitt, apportering & metallapportering.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards