annaayaeos

Alla inlägg den 6 februari 2016

Av Anna-Karin Malm - 6 februari 2016 12:28

Idag har Eos lagt ännu en merit till sitt CV ... Ett godkänt anlagsprov i viltspår ... plättlätt om ni frågar Eos ... aningen för snabbt om ni frågar domaren ... men det är bara till att hålla emot & gå långsammare nästa gång så ordnar det nog upp sig med det ... Jag fick även finfina tips på hur jag ska göra när jag tränar upptagen i öppenklassen & är riktigt sugen på att prova det ... senast på sportlovet ska jag ha lagt ett öppenklasspår & om det går vägen så anmäler vi oss direkt till en öppenklass tänker jag.


Kommentarerna från dagens prov: "Tar upp spåret lite för snabbt. Gör sedan ett utmärkt spårarbete i något högt tempo."


När hon hittade klöven skötte hon sig oxå exemplariskt ... snusade på klöven & tittade sen på mig för att få sin dosa med godis ... När den var uppäten fick hon, med domarens goda minne, tugga på klöven & sen bära den till bilen ... En mäkta stolt hund var det som gick där bredvid mig med sin klöv ... <3


På väg hem stannade jag till vid Åvarp & gick en skön promenad med vovsegullen så nu är de hyfsat nöjda & glada ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards