annaayaeos

Direktlänk till inlägg 28 mars 2016

Pi tränar i boulehallen ...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2016 17:00

Efter ett påsklov fyllt med olika sorters aktiviteter med vovvarna, så även denna dag, bestämde jag mig för att bara ta med mig Pi till träningen idag ... Hon blir sååå stolt & glad när hon får hänga med helt på egen hand ... "L"


Vi började med att träna lite var & en för sig en stund & då körde jag igenom lite fotgående med & utan koppel, framförgående följt av läggande under marsch, inkallning, hopp-sitt med target, rutan utan target & apportering ... sen var det dags för gofika som en av mina fina träningskompisar kom med eftersom hon fått förstapris i lydnadsklass 3 på dagen ... Efter fikan fick jag lite hjälp med en budföring där jag valde att denna gång låta henne få kampbelöning när hon satt sig hos mottagaren samt en platsliggning. Sen tränade vi lite mer fotgående, hopp-sitt, fjärrdirigering som funkade såååå bra med alla skiftena samt en apportering.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards