annaayaeos

Alla inlägg den 11 mars 2016

Av Anna-Karin Malm - 11 mars 2016 08:15

Dagen bjöd på finfint vårväder, om än kyligt så fort solen gick i moln ... dock hade fåglarna rejält med vårkänslor & sjöng på som bara den när vi först kom på plats ... En härlig träning som avslutades med en liten promenad gjorde verkligen min fredag ... häääärligt!!!


Pi fick börja även idag, det är ju hon som ska tävla på söndag ... Vi startade med en platsliggning som gick finfint förutom att Pi vill sätta sig upp när jag började säga stanna kvar innan jag skulle lämna henne ... jag måste verkligen börja fundera på vad jag ska säga till henne både när jag ska lämna henne & när hon ska sätta sig upp vid min sida för att undvika såna missförstånd. Sen körde vi en budföring med Maria som mottagare & den blev såååå bra trots att Pi hade såååå brådis att hon sprang redan på mitt m i marschkommandot ... "L" Hon sprang i full fart till Maria OCH lämnade henne på första kommandot ... yeah ... leksaken fick hon på tredje sträckan. Jag & Pi tränade även fotgående med koppel (idag hade hon svårt för vänstersvängarna igen, men hon gick iaf inte ner sig när det blev fel som hon gjort innan), framförgående, hopp-sitt (med targeten vilket fungerar bra), apportering (med både Janes & Marias apporter & det funkade finemang), läggande under marsch (första gången stannade hon bara vilket är länge sen men sen gick det bra), rutan (utan target, men med en bra medvetenhet), fjärr (jättebra faktiskt ... hon gjorde inte fel skifte en enda gång) & kryp (kanoners).


Sen fick Eos komma ut & hon fick träna fotgående, sättande under marsch, fjärr (här var hon lite busig idag & gick några steg framåt så vi fick sätta dosan med en godbit på framför henne & då gick det finfint), vittring (hon sprang förbi pinnarna först, men sen tog hon iaf rätt pinne), rutan (första gången gick hon & ställde sig bredvid, men andra gången gick det riktigt bra), hopp-apport (jättebra) & inkallning med ställande (lång stoppsträcka på första = ingen belöning & betydligt bättre på andra) ... Sammantaget kan jag säga att Eos nog gick efter devisen "andra chansen" idag då det mesta behövde två gånger på sig för att bli lyckat ... asg!!!


Sist fick Danni komma ut & träna & han var såååå på hugget ... så klart ... "L" Han fick träna fotgående (ostbågeform), framförgående (sååå bra), inkallning, rutan (han stannar betydligt bättre nu när jag börjat lägga honom ner mellan varven), apportering (först två gånger med apportbocken som var helt okej, men med lite strul vid lämnandet & så en gång med vittringspinne där han gjorde ett superbt avlämnande), ställande & läggande under marsch, kryp, hopp-sitt & fjärr (även han gjorde endast rätt skiften idag ... kul, kul). 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards