annaayaeos

Alla inlägg den 7 mars 2016

Av Anna-Karin Malm - 7 mars 2016 20:00

Kvällens ridhusträning började med en vinglig färd i mörkret för min del innan jag fattade varför det var så mörkt på vägen ... båda mina halvljuslampor hade pajat & endast parkeringsljuset samt helljuset fungerade ... som tur var kom jag iaf fram helskinnad ... Trött & frusen var jag efter en tuff arbetsdag så jag hade pälsat på mig ordentligt då jag tänkte att det borde vara riktigt kyligt i ridhuset eftersom det bara var typ en plusgrad ute ... men tji fick jag, det var riktigt skönt & under kvällens gång slog det dessutom om så att det kändes riktigt vårlikt i luften trots kyla & snö ...


Pi fick börja träna ikväll & vi tränade på fotgående med koppel (riktigt bra ikväll faktiskt), inkallning, läggande under marsch, hopp-sitt (med targeten), saktagående (samt ett framåtsändandeskick utan bryttarget där jag endast behövde säga sssss för att hon skulle stanna till & sen gå sakta), apportering, fjärrövningar, kryp, platsliggning samt budföring (Mats som mottagare, endast klapp & godis på första sträckan, hon ville inte riktigt gå ifrån honom, men sen sprang hon bra & så leksaken på tredjesträckan) ... Över lag var hon riktigt, riktigt laddad ikväll ... gött!!!


Sen fick Danni komma in & han fick träna fotgående, rutan (där han stannade bättre & en av gångerna la jag honom ner), inkallning, ställande & läggande under marsch, framåtsändande, apportering (med apportbock, tveksam ingång, men han gjorde det & pinne, bättre), kryp & fjärrdirigering.


Till sist var det Eos tur & hon fick träna på fotgående, rutan, inkallning med ställande, fjärrdirigering, vittringsapportering, sättande under marsch & metallapportering. Dessutom tränade vi lite rallyövningar som hon tycker är såååå skoj ... "L"

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards