annaayaeos

Alla inlägg den 14 mars 2016

Av Anna-Karin Malm - 14 mars 2016 07:30

Eftersom vi varit iväg på äventyr hela helgen där alla tre fått träna samt att Danni ju inte kan träna i boulehallen i alla fall bestämde jag mig för att endast ta med mig Pi på kvällens träning ... Såååå vi åkte dit, snackade oss samman & tränade ... dock blev det lite av en skräpträning eftersom jag var trött efter helgens övningar med en efterföljande hektisk dag på jobbet men vad gör väl det om hundra år ... Det viktigaste är ju att man har roligt tillsammans & det hade vi ...


Vi började med en platsliggning som gick kanon & så fick jag lite hjälp med budföring där fokus låg på att belöna med kamp hos mottagaren & endast köra förstasträckan. Vi skiftade mellan att dra fram leksaken direkt när hon startat, när hon sprungit halvvägs & när hon satt sig hos mottagaren & det gick finemang ... så klart blir det annorlunda med kända mottagare, men jag tänker ändå att om hon har kamplek i huvudet så kanske hon har guts nog att springa ända fram även till en främmande mottagare. Vi tränade även en kedja med framförgående följt av platsläggande under marsch eftersom hon ju missat läggandet på alla appelltävlingar vi genomfört ... Jag fick mig en tanke igår om att det kan bero på att hon har så hög belöningsförväntan på framförgåendet att hon bara går & väntar på belöningen när vi påbörjar läggandemomentet ... såååå nu kör vi belöning först efter läggandet ett tag så ser vi om det kan flytta hennes fokus en aning. Vi tränade även på fotgående, rutan, hopp-sitt, fjärrdirigering & inkallning innan vi gav upp & satte oss & snackade lite med de andra. 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards