annaayaeos

Alla inlägg den 30 mars 2016

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2016 17:10

I morse gav jag mig ut i skogen för att lägga ett viltspår till Eos ... då var det huuur fint väder som helst ... det var det inte nu i eftermiddags när vi skulle bege oss ut för att ta spåret samt lägga & ta spår till Pi ... hm.


Hur som haver så åkte vi upp till skogen & jag la ut ett spår till Pi innan vi gick en runda i regnet ... väl tillbaka vid bilen fick Pi börja att ta sitt spår & hon spårade verkligen hur bra som helst ... Hon har blivit en fantastisk spårhund & är noggrann såväl med pinnarna som att följa spåret i spårkärnan.


Sen fick Eos ta sitt spår som legat ungefär 6,5 timmar ... Hon gjorde ett fint upptag, men spårade sen ur & började följa ett annat spår så jag tog henne tillbaka till starten & då gick det bättre ... dock märktes det att hon var störd av något ... det visade sig att det fanns såväl vildsvinsbök som färska rester efter ett ben i spåret så det har säkert trampat runt vildsvin mitt i alltihopa ... Hon lyckades iaf att hitta runt spåret& få sin klöv ...


Sen fick Danni komma ut & spåra samma spår som Eos tagit & han överraskade mig med att spåra riktigt, riktigt bra & verkligen följa spåret även där Eos genat eller farit ut en bit från spåret ... Jag är såååå glad över att han tycker viltspår är så roligt och att han är så duktig på det ... det börjar nog bli dags att ta upp honom på ett anlagstest snart tror jag bestämt ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards