annaayaeos

Alla inlägg den 18 mars 2016

Av Anna-Karin Malm - 18 mars 2016 08:00

Ännu en fredagseftermiddag har ägnats åt hundträning, idag på Åstorps BK ... Solen sken & lovade gott, men vinden bet rejält så det gällde att hålla igång om man inte skulle frysa ... Hur som haver så var planen heeelt okej med bara aningen fuktigt längst bort ...


Pi fick börja träna & vi körde en platsliggning som start ... Pi blev märkbart påverkad av att hennes kompis pep trots att hon aldrig brukar tycka att det är jobbigt när det är hon som gör det, men hon låg iaf stilla även om hon skakade en aning i kroppen mellan varven ... Jag tror dock att det blev en bra erfarenhet trots allt. Anne hjälpte mig med budföringsträning idag & vi fortsatte vårt arbete med att boosta mottagaren genom att hon första gången Pi sprang till henne slänga fram leksaken när hon sprungit ungefär halvvägs & andra gången när hon satt sig hos henne. Jag hämtade Pi hos mottagaren båda gångerna. Sen tränade jag & Pi på med fotgående såväl utan som med koppel, framförgående följt av läggande innan belöning, apportering med leksak som belöning för ännu bättre fart, hopp-sitt med target för att få henne att tänka ut, rutan en gång med & en gång utan target, kryp som hon gjorde jättebra, fjärrdirigering, metallapportering & framåtsändande där jag började med saktagående & sen provade att köra hela med endast säga ssss innan gruppen & hon fattar minsann ... Vi tränade även på lilla stegen ... Lite nosework körde vi oxå & så avslutade vi med att Maria sköt två skott ... på första skottet la jag henne först efter att det gått av & andra skottet låg hon på & studsade till lite, men reste sig inte & viftade rejält på svansen så det syns verkligen på henne att hon studsar av positiv förväntan ...


Eos fick träna fotgående, inkallning med ställande, sättande under marsch, fjärrdirigering, rutan, framåtsändande (som hon heeeelt glömt bort ... "L"), metallapportering, hopp-apport samt lite nosework.


Danni fick träna nosework, fotgående, rutan, inkallning, framåtsändande, fjärrdirigering, hopp-sitt, apportering (riktigt fin attityd idag, slarvig ingång, men satt fint kvar när jag tog den) & kryp. 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards