annaayaeos

Alla inlägg den 2 mars 2016

Av Anna-Karin Malm - 2 mars 2016 19:53

Dagens väder var allt annat än lockande & jag drog en bra stund på att åka ut i spårskogen men till sist tog jag mig ändå samman till vovsegullens stora lycka ... Jag började med att lägga ut spåren & gick sen på en skön promenad i regnet ...


Väl tillbaka fick Pi ta sitt spår som var cirka 500 meter långt, låg i öppen granskog & innehöll fyra pinnar (varav två var skogspinnar) samt slut. Hon jobbade på såååååå bra även idag & när jag råkade tappa linan så hann hon minsann springa iväg så jag fick jogga efter ett bra tag & sen säga till henne att stanna till för att hinna ikapp ... hon som brukar vara så långsam i spåret ... Detta verkade tagga henne enormt för resten av spåret hade hon en helt annan energi & tryck i linan ... Hon tog alla pinnarna & verkade lika nöjd trots att jag glömt hennes tubost & istället fick ge henne lite torrfoder samt lek med kampisen vid apporterna ...


Sen fick Eos ta sitt viltspår som då legat cirka två timmar & var cirka 500 meter långt. Upptaget gick jättebra & sen spårade hon på hur finemang som helst till hon hittade klöven.


Till sist fick Danni spåra samma spår som Eos spårat & han var såååå duktig & på ... skojsigt värre.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards