annaayaeos

Direktlänk till inlägg 27 april 2012

Fredagsträning i vårväder ...

Av Anna-Karin Malm - 27 april 2012 19:42

Tänk äntligen verkar det som om det ska bli vår på riktigt ... Under dagens träningspass sken minsann solen & det var riktigt skönt ute. Dock blåste det en aning, men vad gör väl det ... "L" Vi hade förlagt dagens träning till Åstorps BK & det brukar inte gå så värst bra för pestråttan & mig när vi tränar där, men idag gick det bara såååå bra ... TÄNK OM det går lika bra på söndag när vi ska tävla där ... Ja, om vi kommer genom själva söket vill säga ...


Eos började alltså & med henne valde jag att köra ett lite kortare pass idag just pga söndagens tävling ... Jag körde lite fritt följ, som gick bra frånsett några vänstersvängar, en inkallning med både ställande & läggande som var riktigt prima, framåtsändande, fyra sträckor, där hon galopperade alldeles för långt på första sträckan, men sen travade sig igenom momentet de andra tre. Attityden var den rätta, hon gick rakt & kom fint på inkallningen så jag är mer än nöjd med detta ... Vidare tränade vi på kryp som rann på riktigt fint även det. En aning slarv med baken i slutet av andrasträckan, men klart godkänt. Tungapporteringen var finemang & hoppet var där inget att klaga på. Skallet däremot är inte hundra för tillfället ... Jag har belönat för att hon tystnar ett tag nu eftersom hon gärna protesterade när jag sa tyst till henne innan ... såååå nu tystnar hon när hon tycker att hon skällt färdigt, vilket oftast infaller nån sekund innan tävlingsledaren tycker detsamma.


Danni var riktigt taggad när jag kom för att byta hund & han hade t.o.m dragit in sitt koppel i buren medan han väntade på sin tur. Med honom tränade jag fritt följ, detta går bra, men han har inte riktigt fattat vänster om marsch & går igång som bara den på språng marsch & skäller & taktar ut. Inkallningen går kanonkalas, platsläggande under marsch fattar han för det mesta nu, på framförgåendet försöker han antingen tjuvstarta lr så är han tveksam till att gå ut, men det är på gång. Apporteringen körde jag sittande med klickern lös så jag kunde lägga den varje gång han får belöning. När han sitter ner & ska ta apporten i munnen (1:ans apportering) så vinkar han med sin högertass tills jag tar apportbocken igen ... kan bli skoj att se vad det ger i betyg om det finns kvar när vi debuterar i ettan ... "L" Hoppet gick bättre idag, men han var lite tveksam även idag.


Jane har börjat kurs i uppletande & hade fått en uppgift i läxa som jag hjälpte henne med ... Även Eos fick prova på denna övning ... Jane stod cirka 30 meter bort med en pryl i handen & jag skickade Eos som skulle hämta den & komma till mig. Detta upprepades ett antal gånger ... jag kommer inte ihåg exakt hur många prylar Eos hämtade, men kanske en sex stycken. Eos var en aning förvirrad & ville lämna tillbaka prylarna till Jane efter att hon tagit dem, men det blev bättre under övningens gång ... Skoj övning att avsluta träningen med ... Innan vi for hemåt för att fira fredag, med godis & märgben, åkte vi upp i skogen en sväng tillsammans i det underbara vädret ...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards