annaayaeos

Direktlänk till inlägg 27 februari 2016

Älskade Blådårar ... lr en påminnelse om att ingen är odödlig ...

Av Anna-Karin Malm - 27 februari 2016 14:31

Mina älskade Blådårar, jag älskar att trampa på samma stigar & andas samma luft som ni ... Det vi gör tillsammans är sååå viktigt för mig & ni är så fina, goa & fantastiskt som alltid vill hänga på er mattes tokigheter med samma glada humör ...

 

En alldeles speciell plats i mitt hjärta har så klart Eos ... Säg vad vi inte gjort tillsammans ... & tänk att jag var den första som höll henne i mina händer ... Att ha förmånen att ha en hund som henne vid sin sida är inte alla förunnat & jag är smärtsamt medveten om att tiden vi har tillsammans är begränsad ... 

   Tänk vad många mil vi trampat tillsammans, Eos & jag ...   


Jag blev ännu mer medveten om det i veckan när jag läste att Eos & Pis pappa fått lämna jordelivet ... nästan 13 år fick han här & en trevligare aussie får man leta efter ... Go & glad verkade vara hans ledord & jag ser mycket av de egenskaperna hos Eos även om hon även har en hårdhet, skärpa & envishet som gjort att det inte alltid varit lätt att fostra & träna henne ... Men den där svansen som alltid går & ögonen som alltid är fulla av bus kommer alltid finnas fastetsade i mitt inre ... Pi började sitt liv med att vara en vääääldigt allvarlig tjej men har mer & mer lättat upp sig & blivit riktigt busig & glad ... men hon har ett mycket större allvar i sig än Eos nånsin haft ... Danni då ... ja han är en riktig liten tok med en enorm motor & vilja att arbeta ... & jag älskar så klart dem förbehållslöst alla tre, tro inte annat ...

   Pappa Castor med tre av sina avkommor ... Pi & Eos till vänster om sig & Plupp till höger om sig ...  

korten är tagna i augusti 2014  

Sååå det jag vill ha sagt med detta inlägget är dels att jag är ledsen över att en så fin & trevlig hunds levnad är till ända samt att ni alla ska tänka på att ta vara på tiden ni har tillsammans med era fyrbenta vänner & göra så mycket roliga saker tillsammans som ni bara kan medan tid ännu är ... Tänk även på att även om ni tycker det är roligt att tävla är det inte allt utan försök verkligen att ha roligt tillsammans & älska dem för det de är, med sina fel & brister ... För det är ju det de gör med er ... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards