annaayaeos

Alla inlägg den 21 februari 2015

Av Anna-Karin Malm - 21 februari 2015 17:45

Dagen var precis som titeln beskriver ... våt, våt, våt ... Meeeen trots det fick vi till bra träning med både spår & uppletande samt liten promenad innan vi for hemåt något fuktiga ...


Vi började med att vi la ut våra spår innan vi vallade av en uppletanderuta. I rutan la vi ut tre föremål som inte var mina. Pi fick börja köra & till alla mina hundar hade jag bestämt mig för att dessa föremål skulle ligga längst ut i rutan, ett i vardera bakre hörn & ett i mitten ute på bakre linjen. Pi rusade ut & kollade av föremålen ett efter ett men vägrade ta dem. Till slut gick jag med henne nästan ända ut till ett av föremålen & när jag hejade på henne tog hon det & kom in till mig med det. Då trodde jag ju så klart att hon även skulle hämta de andra två föremålen, men jag fick fortsätta truga henne & gå nästan ända fram till dem för att hon skulle ta dem. Sååå mot slutet bad jag Cecilia att ta ett av föremålen & gå ut med det i rutan medan Pi tittade på & sen komma in igen ... tror ni att hon hämtade det? Näädå hon sprang bara rundor i rutan & verkade leta efter nåt heeeelt annat ... suck. Jag tröttnade då & gick & hämtade Eos som fick samma tre prylar på samma ställen ... medan jag körde henne fick de andra hålla i Pi så fick hon stå där & sukta ... såååå sur hon blev ... Till sist fick Danni köra & även han fick samma prylar på samma ställen & vilken grabb han är den där lille blådåren ... Han fullkomligt älskar uppletande ...


När vi kört igenom alla vovvarna i uppletandet var det dags att börja knata spår ... Pi fick börja av mina & hennes spår var rejält knixigt med en massa konstiga vinklar hit & dit samt fem pinna, slutpinne & finfina spårslutsleksaken. Hon var sååå duktig i spåret att jag nästan förlät henne för att hon är så töntig med att plocka andras grejer ... "L" ... Innan hon fick hoppa in i bilen igen körde jag en miniövning med ett av de föremålen vi haft i uppletanderutan & även om hon först tvekade att ta det så gjorde hon det till slut ... två gånger fick hon hämta det & sista gången var det minsann inga tveksamheter ...


Eos spår var knixigt även det & innehöll sex pinnar samt slut ... en aning slarvigt i upptaget med bakspår några meter innan hon vände självmant, men som vanligt spårade hon sen som den spårgudinna hon är & hittade alla pinnarna ... gött.


En liten promenad i regnet blev det innan vi for hemåt till värmen ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards