annaayaeos

Alla inlägg den 8 februari 2015

Av Anna-Karin Malm - 8 februari 2015 22:00

Idag var det fantastiskt väder ute & efter att ha kunnat knata långrundor i skogen med lösa hundar så gott som hela veckan då snön lyst upp så pass att man sett dem när de sprungit rundor passade vi idag på att ta en lite mindre promenad och istället fokusera på lite uppletandeträning ...


När rutan var avvallad & jag hade lagt ut tre prylar längst ut i rutan hämtade jag Danni som fick börja köra för en gång skull ... Danni jobbade verkligen finemang även om han gled utanför rutan ganska rejält då det blåste en markant sidovind. det sista föremålet hade han dessutom ganska svårt för att hitta, men inte ger den grabben upp inte ... Finfina avlämnanden har han börjat få till oxå ... gött.


Sen fick Eos köra & även hon fick tre prylar längst ut i rutan. Inte heller hon, som ju har mycket rutin, hade det helt enkelt, men till slut hade hon i alla fall hittat alla tre prylarna.


Till sist fick då Pi komma ut & leta & som hon kan springa den tösen ... Även till henne hade jag lagt ut tre prylar längst ut. Hon hittade det första ganska omgående, men sen sprang & sprang & sprang hon innan hon till slut hittade pryl två & sen inte långt efter sista prylen ... Dock finns ordet ge upp inte med på hennes repertoar när det gäller nosarbete ... "L"


Innan vi for hemåt sköt jag ett skott som en del i mitt ett skott om dagen projekt ... Nu skjuter jag, lägger dem ner, låter dem ligga några sekunder, klickar & slänger ut lite godis till dem & Pi har börjat fatta hur det går till & sätter sig & väntar på att jag ska skjuta så hon kan lägga sig för att sen få sin klick & belöning ... flin.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards