annaayaeos

Alla inlägg den 10 februari 2015

Av Anna-Karin Malm - 10 februari 2015 22:15

Idag kändes det minsann att våren är på väg & ingen är väl gladare över det än jag kan jag tänka ... Dagens övningar såg ut som följande ... Eos & Danni fick träna sök & Pi fick spåra ... en promenad hann jag också med innan det var dags att köra hemåt ... Blådårarna fick vara med & valla rutan idag till deras stora förtjusning & de sprang hit & dit & fram & tillbaka som bara blådårar kan ... "L"Eos fick sen börja av mina vovvar & idag fick hon fyra figgar varav tre med omvänt lockande & en som matade henne in. Dessutom fick hon tre tomslag som blev till något extra tomslag då hon gick väldans snett & vingt till en början ... Sammantaget gjorde hon ett utmärkt arbete med fint genomarbetad ruta & finfina markeringar av figgarna ... Hon är verkligen min stjärna den däringa gråråttan <3Sen var det Dannis tur & idag fick han börja med två tomslag ut mot hörnorna & sen fick han fyra figgar. Rutan var bitvis full av björnbärssnår så det var rätt jobbigt för den lille pågen men han jobbade på hur fint som helst även om han tog lite omvägar här & där & gick ner i tempo när han valde väg.Innan fikat la jag ut ett spår till Pi på si sådär 700 meter innehållandes fem pinnar & leksaken som slut ... När vi sen fikat & haft genomgång gick vi & tog spåret & ännu en gång har jag fått bekräftat för mig vilken finfin spårhund hon är den lilla loppan. Hon har dessutom fattat grejen med pinnarna även om hon tvekar en stund innan hon plockar dem & kommer med dem till mig.Dagen avslutades med en skön promenad i solskenet där blådårarna fick springa & busa som bara den.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards