annaayaeos

Alla inlägg den 9 februari 2015

Av Anna-Karin Malm - 9 februari 2015 22:00

Efter en intensiv jobbedag med tre utvecklingssamtal utöver det vanliga arbetet var det så dags för att åter igen invadera boulehallen i Åstorp & köra lite lydnadsträning där ... Som vanligt startade vi med att fika & prata en låååång stund innan vi ens kommer igång med träningen, men som tur är har vi typ obegränsat med tid där då vi är sista gruppen för dagen ... "L" Följande tränade jag & blådårarna ikväll ...


Pi

Kommendering av linförighet, ställanden & lägganden under marsch, ingångar utan att hoppa upp på matten & försöka välta henne, framförgående, platsliggning (idag låg hon 3 minuter & jag gick endast in & belönade henne efter cirka 2 minuter), apportering (ettans & vanlig samt några med lek som avslut), hopp-sitt, budföring.


Eos

Gå fot på högersidan, fritt följ, kryp, hopp-sitt, tungapportering, skall, vittring, fjärr & sättande under marsch.


Danni

Fritt följ, apportering, metallapportering (som idag gick riktigt bra faktiskt), hopp-sitt, rutan, fjärr (& så började vi på att prova på lite ståövningar), vittring, inkallande med ställanden (som gick finemang, jag kommenderade stanna & sen kastade jag hans boll bakom honom & det fattade han direkt tycker jag allt) & kryp.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards