annaayaeos

Alla inlägg den 1 februari 2015

Av Anna-Karin Malm - 1 februari 2015 19:00

Idag har jag & Danni Boyse tävlat lydnadsklass 2 ... Tävlingen gick av stapeln i en boulehall i Höganäs & det var inte helt enkelt för hundarna med grusplan & ekande i hallarna ... meeeen bästaste Danni fixade det hur galant som helst ... Ja förutom att han höll på att spricka av iver & undslapp sig ett & annat skall under programmets gång då alltså ... "L" Trots detta skrapade vi ihop 167,5 poäng & vann klassen.

Nuffror & kommentarer kommer här ...

Platsliggning   9   Inte helt still. (Mardrömmen från förra tävlingen upprepades nästan då schäfern som låg på hans ena sida kröp & pep, men trots det låg Danni kvar ... han var bara tvungen att flytta lite grann på baken för att slippa se eländet ... "L")

Fritt följ   8,5   Pendlar ut i sidled, skallar. (Med tanke på framför allt skallet i språngmarschen måste det ju varit rätt bra om man får så pass högt betyg ...)

Läggande   9   Något sakta ner. (Med Dannimått mätt - kanoners)

Inkallande   9   Studs vid ingång. (Det ÄR ju så roligt att få springa & han skällde iaf inte ... "L")

Rutan   8   Två extra kommando. (Han hamnade utanför banden när jag sa stanna så jag fick säga rutan en gång till & så klart ett stannakommando igen ... men han hittade ju iaf rätt till slut)

Apportering   7,5   Tugg, sent och snett sitt. (Jag såg inget tuggande så det måste skett när han vände inne hos mig, inte helt omöjligt ... "L" Han satt hur som haver kvar när jag tog apporten vilket är ett framsteg.)

Hopp-sitt   8 I  slag (Han slog inte i, däremot fick han med sig grus som rasslade i hindret när han hoppade över så det hördes som det. Jag är nöjd med att han satte sig direkt vilket han inte gjort på träning de senaste veckorna)

Fjärrdirigering   8,5   Extrakommando vid nedläggandet. (Japp, han satte sig halvt när jag sa stanna kvar så jag klämde i med ett rejält ligg där.)

Helhetsintryck   7   Skallar mellan momenten. (Sant ... men inte så mycket som han kan ... "L")


Så klart passade jag på att ta in även Pi & Eos & dels miljöträna (Pi) dels mingla & dels träna lite på planen efter avslutad tävling. Dagens bästa var att Pi verkligen verkade stortrivas i den stökiga miljön med alla människor & hundar ... Hon var såååå glad & hälsade på flera okända människor & ville till & med pussa en & annan stackare ... "L" Hon höll oxå ihop fint inne på planen efter en liten stund ... det var flera okända ekipage där inne samtidigt så det tog ett par minuter innan hon kunde fokusera på mig hela tiden.


Innan vi for hemåt körde vi inom Farhult med Crissi & Plupp & så fick Blådårarna dåra sig riktigt ordentligt på stranden ett tag ...


Idag skänker jag en extra tanke till min älskade fina vän tillika Eos mamma Aya som skulle fyllt 15 år idag om hon hade levt ... Jag saknar denna goa, söta vovve enormt mycket mellan varven ... Hon har verkligen ristat med klorna i mitt hjärta ...

 



Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards