annaayaeos

Alla inlägg den 19 februari 2015

Av Anna-Karin Malm - 19 februari 2015 17:00

I eftermiddags hade jag & Crissi bokat Segrahallen i två timmar för lite extra lydnadsträning ... Skoj att se hur hundarna reagerar på helt nytt ställe & allt ... Som vanligt så brydde sig Eos absolut inte om att det var ett för henne nytt ställe utan hon bara körde på. Danni brydde sig inte heller faktiskt & Pi brydde sig endast när vi kom väldigt nära byggfläkten som stod på golvet för värmens skull ... gött mos.


Eos fick börja träna medan Crissi förberedde sig & lastade in sina prylar till de kurser hon skulle ha i hallen direkt efter att vi tränat. Vi tränade fritt följ, högersidan, inkallande med ställande, tungapportering, vittringsapportering, kryp med fokus på vinklar, rutan utan snören, skall saktagående mot flaskan till framåtsändandet & fjärrdirigering. Nu MÅSTE vi börja ta tag i krypet igen & jobba med vinklarna utan att det blir slarv känner jag ...


Sen fick Pi komma in & med henne fick jag hjälp med en kedja kommenderad av Crissi ... Kedjan bestod av Tandvisning, linförighet, appellens apportering, läggande u. marsch, inkallning, ställande under marsch & hopp-sitt. Pi blev som sagt störd av fläkten vilket gjorde att hon inte la sig på läggandet. Dessutom var hon osäker på apportkommandot så jag fick säga det två gånger, hon hoppade även på mig på inkallningens ingång ... Dock tycker jag att hon höll ihop fint utan belöning & det är ju det som är absolut viktigast i nuläget. Efter kedjan tränade vi lite extra på ingångarna vid inkallning & vi kom fram till att det är bra att visa handen som om jag har godis innan jag kallar in henne. Vi tränade även på ettans apportering, framförgående, uppsättanden samt en platsliggning som hon gjorde superduper ... Jag tycker nog allt att hon fattat det momentet ... skönt ju ... "L"


Till sist fick Danni komma in & träna en liten snutt. Med honom tränade jag fritt följ, inkallning med ställande, metallapportering (som funkade trots nytt underlag), hopp-sitt, fjärren med fokus på ställandena, vittringsapportering samt sättande under bakåtmarsch.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards