annaayaeos

Alla inlägg den 3 februari 2015

Av Anna-Karin Malm - 3 februari 2015 20:28

Dagen har tillbringats i sök- & spårskogen ... Det var alldeles underbart vinterväder med cirka 5 minusgrader & en dryg decimeter snö där vi var & tränade. Vi trodde att det skulle bli kallt under dagen, men varken jag eller mina vovvar frös ... Det var till och med riktigt varmt & behagligt i bilen när jag kom för att hämta hundar mellan varven. Med täcke på sig hade de det hur bra som helst medan de väntade ...


Danni fick börja söka av mina idag & jag planerade fyra figgar samt några eventuella tomslag där emellan. Dock fick han något tomslag extra då en av figgarna låg låååångt ut, närmare bestämt nästan på 100 meters djup. Danni skötte sig alldeles utmärkt idag med såväl figgehittande som tomslag & han var såååå glad ... Han fick till och med tokryck när vi gick tillbaks till bilen efter att vi tränat klart & sprang rundor, slängde sig i lekställning framför mig & drog mig i jackärmen & morrade ... gulle ...   


Även Pi fick köra sök idag ... tredje gången "på riktigt" med lösrullar, lösa påvis & allt ... Hon skötte sig oxå bra, framför allt med att komma in med rullarna & sen springa ut för att få belöning. Dock hittade hon inte alla figgarna direkt, på två av sex fick jag skicka om några gånger för att hon skulle gå ända ut ... Såååå min plan för de närmaste gångerna är att bara köra hittaövningar, kanske till och med systemsök några gånger för att hon ska få bättre förväntan på vad som händer rakt ut ... Såååå sen ska det nog kunna bli sökhund av henne oxå ...


Efter fikat fick Eos spåra ... Maria hade lagt ett spår till henne innan hon körde hemåt & jag tror att det hade legat i några timmar innan vi äntligen tog det, men det hindrade inte Eos från att spåra som den spårgudinna hon är ... Klockrent upptag, så gott som varenda meter precis i spårkärnan (man såg ju var Maria hade gått i snön, men Eos bryr sig inte om sånt )... Det enda abert var att hon missade pinne nummer två som jag dock hittade & plockade upp ... Annars var det i stort sett perfekt ... Duktig tjej!!!


Innan vi for hemåt pulsade vi så klart en runda i snön ... 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards