annaayaeos

Alla inlägg den 27 mars 2012

Av Anna-Karin Malm - 27 mars 2012 21:20

Underbarare sökträningsväder än idag får man minsann leta efter ... Jag har verkligen njutit hela dagen & då menar jag heeeeela dagen!!! Efter söndagens snöpliga sökresultat bestämde jag mig för att verkligen pressa Eos för att få klarhet i huruvida hon är frisk eller ej såååå dagens upplägg såg ut som följer;

 

Figge 1 Ligger på 60 meters djup i första hörnan.

Andra hörnan – 1 Tomslag + ännu 1 – 3 tomslag som belönas av mig.

Figge 2 Ligger på 60 meters djup.

1 – 3 tomslag som belönas av mig.

Figge 3 närafigge, väl dold – ger megabelöning.

1 – 3 tomslag som belönas av mig.

Avslutar med en springare på mitt kommando.


Detta sammantaget med att det var cirka 15 grader varmt innan det var Eos tur gjorde att jag kände mig ganska säker på att få se samma tendenser som i söndags ... Så blev dock inte fallet ... visst blev hon varm & bäftig samt sänkte tempot en aning, men hon orkade utan problem med alla skicken. Att jag sen fick några extra tomslag då hon inte ville ut i andra hörnan de två första gångerna gör ju inte saken sämre. Hon letade bra, sprang, bra & markerade bra ... Häääärligt!!!


Danni fick sex figgar, de vå första var Tant Sök & de fyra sista var vanliga figgar som flyttade fram. Han var såååå duktig & jobbade såååå bra ... lååååångt ut & med näsan på ... ett tomslag fick han dock eftersom han kom på fel sida vinden men vad gör väl det när man har världens bästa söksheltie ... "L"


Efter fikat la vi upp en uppletanderuta som jag körde alla mina tre i ... Först Aya som fick två prylar halvvägs ut, sen Eos som fick sex prylar, fyra längst ut & två i mitten. Hon plockade de fyra yttersta först & de två andra sen ... Bra jobbat, men jag märkte att hon fick en tendens att tugga när hon blev varm & bäftig ... Danni fick två prylar ungefär halvvägs ut som han hittade utan problem med en härlig intensitet. Dock är han väl ego med sina prylar så vi måste jobba med avlämnandet lite mer.


Dagen avslutades med en härlig promenad ... 13 hundar sammanlagt som samsades i härligt samförstånd ... Innan vi for hemåt la vi oss på våra liggunderlag & tjötade en stund & bara njöt av den underbara våren!!! 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards