annaayaeos

Alla inlägg den 25 mars 2012

Av Anna-Karin Malm - 25 mars 2012 20:15

Så där ja ... då var årets tävlingsdebut avklarad för mig & Eos ... Som vi laddat för detta ... Vi som gick till vintervila med ett finfint godkänt resultat endast 0,75 poäng ifrån uppflyttning på lydnaden ...


Dagen började med lydnaden & där tyckte jag att vi gjorde helt godkänt ifrån oss ... frånsett att Eos tyckte att vi absolut borde få med ett hopp i framåtsändandet förstås ... Detta försökte hon göra åt båda hållen ... dock på två olika hinder ... Matten hade ju förklarat att det första hindret inte ingick i planerna ... Det andra hindret sa hon dock inget om ... "L" Nåja, nog tjatat ... här kommer poängen från lydnaden ...


Fritt följ   8 & 8,5 (ngt vid, position, vxl position)

Inkallanden med ställande   9 & 7,5 (steg vid ställande, dk kropp ställande)

Framåtsändande   0 & 0 (kort ut 1:a, långt ut 2:a, många kommandon, dk, ut i sidled)

Krypande   8 & 8 (ljud, hukar, ljud, ngt hög)

Skall   9 & 10 (ngt glest)

Tungt föremål   9 & 9 (något tveksam ute, tempo)

Hopp - sitt   8 & 8 (slog i, islag)

Platsliggande med skott   10 & 10


Såååååå var det lunchpaus & sen förflyttades vi ut i skogen där vi började med uppletandet. Nytt för i år är ju att de bara ska hämta 3 av 4 föremål i högre istället för som innan 4 av 6 ... Jag är supernöjd med Eos uppletande då hon inte tuggade en enda gång på något av föremålen ... Att hon sen råkade hamna utanför rutan en gång & inte riktigt lyssnade på mig en gång är ju en heeeelt annan sak ... "L"


Poängen på uppletandet blev   8,5 & 8,5 (3 föremål, brister i inkallning, ngn olydnad)


Ny väntetid innan själva söket som var det avslutande momentet ... klockan var ganska mycket innan det var dags, men Eos brukar ju aldrig ha problem med att hålla ihop en hel dag så jag var ganska säker på mig själv vid det här laget ... Det skulle jag inte ha varit ... Allt började bra med att Eos hittade en figge & skällde bra på denna. Sen fick hon ett tomslag på andra sidan där hon passade på att kolla funktionärernas kassar efter något ätbart på vägen in ... Sen började vår väg framåt i rutan med tomslag efter tomslag & en Eos som kändes seg & inte riktigt på som hon brukar. Till sist hittade hon en dold figge ... Jag både såg & hörde att hon hoppade upp på locket till en låda & där stod hon ett bra tag & stampade innan hon beslutade sig för att återvända till mig ... Såååå jag skickade henne återigen mot lådan & när hon hoppade upp på den berömde jag henne & sa sök för att bekräfta att hon var duktig. Då kom hon till skall så vi kunde plocka fram figgen. Sen hann vi göra ett tomslag till på andra sidan innan tiden var ute. Med en missad figge & en figge som hon lämnade & återvände till blev tyvärr betyget noll ... Retligt ja visst, men jag började ju genast rannsaka mig själv om huruvida hon var sjuk igen ... Rädslan satte sig som en kall pil längs min ryggrad & jag kan inte säga att jag var ett dugg besviken över den uteblivna uppflyttningen, som jag är säker vi hade klarat om hon gjort så bra ifrån sig som hon brukar ... Det hade till och med räckt med en 7 på söket & det SKA hon klara den lilla madammen ... Efter att ha pratat med några av de andra deltagarna kom jag fram till att det KAN ha varit den plötsliga värmen som spökade ... Vi får väl se hur det blir nu i dagarna ... är hon fortsatt trött åker jag in & testar henne för erlichia igen för säkerhets skull ... PS ... domarna tyckte inte att det såg sååå illa ut & inte att hon verkade allt för slö heller ... de sa att det syntes att hon hade det i sig ... tröst??? näääää

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards