annaayaeos

Alla inlägg den 9 mars 2012

Av Anna-Karin Malm - 9 mars 2012 07:15

Visst hade snön smält bort innan det var dags för dagens lydnadsträning, men det innebar i gengäld att det var klafsigt & vått på planen i Åstorp där vi avverkade dagens träning. Kul??? Åh nä inte precis ... både jag, mina kläder & alla hundarna fick hoppa in i duschen när vi kom hem trots att vi svängde inom skogen en runda oxå innan vi for hemåt.


Dagen till ära fick Aya börja träna ... lr egentligen fick hon börja bara just precis för att hon vägrade gå till bilen ... asg. Vi körde lite rallymoment samt en inkallning & en apportering innan Eos fick komma ut ... & idag gick det ABSOLUT INTE bra med Eos ... jag tror knappt det var något som gick riktigt bra ... Hon var för långt framför mig i fria följet, lättade i krypet, gick snett i framåtsändandet, hade lång stoppsträcka på inkallningen osv ... Fast, förresten, hoppet gick riktigt bra så NÅT var det som kändes bra ... men, men ... det är bara att bita ihop & komma igen ... "L"


Danni gick däremot hyfsat fint idag med bra koncentration & mycket fart som vanligt. Vi tränade på framförgåendet både med & utan target, samt hoppet med target & det gick kanonkalas. En rolig sak var när vi skulle träna på ettans apportering ... Så fort Danni fick in apporten i munnen ställde han sig upp, så jag satte mig på knä & hade honom framför mig istället ... Då tog han upp framtassarna & satte sig vackert med apportbocken i munnen istället ... knaspellen ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards