annaayaeos

Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Anna-Karin Malm - 9 januari 2012 20:45

Ikväll har det verkligen regnat ... Såååå skönt med ett ridhus att träna i då ... "L" ... Vi var endast fyra stycken som tränade idag så vi valde att titta på varandra ... Alla ville ha hjälp med kommendering i fria följet, så det blev i huvudsak det jag tränade med Eos ... Endast lite uppvärmning med inkallning med ställande, tungapportering, kryp samt fjärrdirigering hann jag med utöver det. I fria följet blev jag både kommenderad & rejält kritiserad ... Jag HAR så svårt att inte använda mig av kropp & armar som hjälper när jag svänger ... suck!!! Nåväl några påminnelser med jämna mellanrum så sitter det liiiite bättre för varje gång tror jag bestämt. Synd bara att jag ska vara ett sånt klantarsel när Eos är så duktig & tycker det är så skojsigt med fria följet ... men, men TRÄNA PÅ!!!


Även Danni var med idag & han fick vara med & titta lite på de andra när de körde ... & tittade gjorde han verkligen ... han är helt inne i deras träning ... släpper dem knappt med blicken ens en gång ... plutten. Med honom körde jag lite fritt följ med fokus på position, inkallning, ställande, budföring & tandvisning innan vi packade ihop oss & stack hemåt.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards