annaayaeos

Alla inlägg den 2 januari 2012

Av Anna-Karin Malm - 2 januari 2012 09:00

Efter några lata dagar med jul- & nyårsfirande tog vi tag i träningen lite mer handfast idag ... Jag & Jane gick ut på promenad med uppletandegrejor med oss ... Vi vallade av en ruta som var cirka femtio meter djup, men bara cirka 30 meter bred eftersom vi inte hade några snitslar med oss ... I denna ruta placerade Jane tre prylar & jag två. Vi bestämde oss för att köra varannan hund & jag började med Eos ... Hon plockade alla fem prylarna utan problem ... En aning gick hon ner i tempo på den sista & visst var hon lite slarvig vid avlämnandet av någon av sakerna, men det kändes inte riktigt på ritigt eftersom jag, min klantskalle hade glömt tjänstetecknen hemma ... "L" Aya fick leta upp tre prylar & det var hon rikgit nöjd med ... Hon spottar glatt ut sakerna framför mina fötter, men vad gör väl det när man är pensionär??? Sist fick Danni köra & jag bad Jane gå ut med sina tre grejor & lägga dem ungefär halvvägs ut medan jag kopplade loss Danni ... Jag kan bara säga en sak & det är att nåt j-la halvvägs ut behöver då inte denna jycken ... Att han aldrig fått mer än max två saker heller bekom inte honom ett smack ... Han sprang först en låååång runda i hela det avvallade området men sen började han använda sin lilla söta näsa & plockade in grejorna en efter en till mig ... Dessutom hade han hyfsade avlämnanden på två av dem ... Endast vid ett föremål ville han att jag skulle jaga honom, men tji fick han ... "L" ... Lilleman sa efteråt att det smakade mera & hade lätt orkat några skick till ... uuuunderbart!!!


När kvällens ridhusträning närmade sig insåg jag att jag inte hade min hundbil hemma eftersom Mange hjälpte min bror flytta så då var det bara att preparera Manges bil & stoppa in en styck gråråtta i baksätet ... De andra vovvarna fick vackert stanna hemma ... Eos var hur som haver full av förväntan & lite pipig i fria följet ... Annars är jag nöjd med kvällens träning som blev kort men intensiv för oss ... Vi fick bl.a till ett supersnyggt ställande på inkallningen UTAN bakombelöning idag ... jiihoo ... Krypet var hyfsat bra ... en aningens aningens bråttom, men finfin teknik ... Givetvis körde vi även igenom de andra momenten & fick avslutat med några vanliga inkallningar för att träna en styck liten mudibebis som gick upp i varv när hundar sprang snabbt där inne ... Detta var alldeles utmärkt träning tyckte Eos ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards