annaayaeos

Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Anna-Karin Malm - 15 januari 2012 20:30

Helgen som gått inleddes en aning annorlunda & kanske inte sååååå skojsigt om man ser det ur ett hundperspektiv ... Efter fredagens arbete kom Jane & hennes vovvar hit för en långpromenad istället för vår vanliga fredagsträning ... Detta eftersom vi båda hade saker p ågång på fredagskvällen ... Såååå roligare än så blev det inte för hundarna den dagen ...


Men igår blev det en aning skojigare då jag tog hundarna & åkte upp i skogen & la spår ... Medan spåren låg till sig gick vi en sväng som vanligt ... Vi passade även på att skotträna för att göra Danni riktigt säker p åskotten inför MH:t  som vi måste göra innan vi får starta i brukset till våren ... Fyra skott med godis & kamplek mellan varje blev det & det var inga som helst problem för honom ... Förvisso hade han de andra hundarna med, men ändå ...


Nöjd & glad bestämde jag mig för att börja med Dannis spår som innehöll två vinklar, två apporter samt lilla råttan som slut ... en aning kortare än förra gången var det eftersom jag råkat måla in mig i ett hörn lite granna med Eos & Ayas spår på två håll & tät granskog på två ... Men, men ... I första vinkeln jobbade han runt en liten sväng innan han gick rätt, men annars gick han jättebra även idag & tog apporterna till mig för att få sin belöing.


Sen tog jag ut Eos ... Till hennes stora förtvivlan tog hon dock bakspår = hon blev avselad, kopplad & transporterad tillbaka till bilen ... MYCKET motvilligt ... "L" Sen tog jag ut Aya & gick hennes spår innan Eos fick komma ut en andra gång ... Denna gång var det inte tillstymmelse till bakspår & hon spårade såååå bra & såååå noga hela det 1200 meter långa spåret (ja, jag mätte faktiskt med mobilen idag så jag vet ... herregud man kommer ju av sig om man ska räkna så länge ...) Spåret gick dels i öppen bokskog, dels i öppen granskog ... Vi gick rakt genom ett grävlingsgryt, över en vattensamling, längs ett par stigar samt hoppade över ett dike & några nerfallna träd. En enda miss gjorde hon ... hon passerade en pinne, men jag är helt säker på att hon inte fick vittring på den eftersom hon var riktigt omständigt supernoggrann med de andra pinnarna ... Sååå nöjd med råttan var jag & nöjd med livet var hon efteråt ...


Lördagskvällen tillbringades sen hemma hos "farmor & Dick" ... Min svärmor & hennes sambo alltså som hundarna äääälskar ... De fick gotter, tuggeben & grisöron av dem ... jammie ...


Idag har vi gått på tur ... Vi gick milarundan med vovvarna i sällskap med min kompis Lena & vovvarnas kompis Pripps ... Vi gick i sakta mak för att Aya skulle hänga med utan att bli för trött, så cirka tre timmar var vi ute i det underbart sköna solskenet ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards