annaayaeos

Alla inlägg under maj 2012

Av Anna-Karin Malm - 1 maj 2012 21:00

Dagen visade sig bli årets hittills varmaste dag, men vad gör väl det när man har två hundar som älskar att träna??? Vi var på nytt ställe idag & dessutom var Amanda med.


Detta sammantaget med att Danni fick två helt nya figgar gjorde att Danni tyckte det var SVÅRT idag ... Han gav dock inte upp, men det märktes tydligt på honom att inte allt var som vanligt - det blonda lyste liksom igenom "L" Han fick, liksom de två senaste gångerna, fyra figgar & sen två "Tant sök" som avslutning & det var som sagt en märkbart trött & tagen Danni som gick tillbaka till bilen ...


Eos, som ju borde vara en smula blase´ efter två helgers söktävlande, var heeeelt galen & mer eller mindre drog mig till rutan ... härligt!!! Hon fick sju figgar som alla jobbade henne ut på stigen med hjälp av snälla ord & massvis med godis. Egentligen hade jag tänkt mig att hon skulle få åtta figgar, men hon var så varm efter sin sjätte figge att jag bestämde mig för att avsluta med nummer sju ... Speciellt nöjd var hon dock inte utan efter att ha druckit & pustat ut en stund hade hon nog mer än gärna fortsatt ett tag till ... Underbart med hundar som bara vill mer ju mer de får göra ...


På grund av värmen blev det ingen ytterligare träning idag, bara en lite kortare promenad innan vi for hemåt & pysslade ute i trädgården ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards