annaayaeos

Alla inlägg den 14 maj 2012

Av Anna-Karin Malm - 14 maj 2012 09:15

Ikväll träffades delar av sökgänget för att träna lite lydnad & vi gjorde faktiskt som jag bestämde mig för att jag vill träna i fredags ... Vi delade in oss två & två & hjälpte varandra, körde sen en platsliggning & lite fritt i slutet ...


Jag valde att fokusera på kommendering i fria följet samt, surprise, surprise, framåtsändandet ... I fria följet var Eos heeeeelt galen & hade inte riktigt tid att sätta sig rakt i alla halterna, annars tyckte jag att hon lyssnade bra på mig & inte direkt på den som kommenderade vilket ju var dagens mål med övningen ... På framåtsändandet ville hon försöka snedda men det räckte med att jag sa till henne så rätade hon upp sig & sen gick det faktiskt riktigt fint, både med saktagåendena, hela sträckan genom gruppen samt inkallningsövningen som jag la in separat mot slutet. Visst får jag ibland säga till henne när hon börjar snedda & ställa henne för att få ner henne i skritt, men jag tror ändå att vi är på väg mot en lösning på momentet ... Gött!!! Jag tränade även lite kryp & tungapportering med henne innan jag hämtade ut Danni oxå för en gemensam platsliggning.


Med Danni tränade jag en del agility ... såååå kul han tycker det är den lille spjuvern ... "L" Vi körde även lite fritt följ, lägganden under marsch, inkallning & apportering. Apporteringen gick riktigt fint idag ... gött!!! 


Innan vi avslutade dagens träning fick även Eos köra några agilityhinder & varje gång jag gör det undrar jag varför jag inte tränar & tävlar det mer med henne ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards