annaayaeos

Alla inlägg den 18 maj 2012

Av Anna-Karin Malm - 18 maj 2012 19:00

Dagen till ära bestämde jag mig för att lägga vars ett "litet" spår till vovvarna innan vi skulle träna lydnad ... Mest för att jag vet att Eos behöver några spår i nära anslutning till tävling för att inte gå bananas i spåret & antingen strula vid uppletande av spåret lr springa över alla apporterna ...


Såååå ett lagom långt spår, innehållandes sex naturpinnar samt slut, lades till Eos & sen la jag ett litet spår till Danni innan vi gick vår promenad i väntan på att spåren skulle ligga till sig ...


Väl tillbaka vid bilen igen satte jag in Danni i bilen & började med Eos spår ... Allt för att hon inte skulle hetsa upp sig för mycket. Spårupptaget var nema problema för fröken grå & inte heller spåret ... förvisso gick hon över en apport men det kändes heeeelt okej ... Inga direkta utsvävningar här inte ... skönt!

Sen var det dags för Danni att spåra ... Och frågan är vad han egentligen gjorde, för inte kändes det som om han spårade precis ... nej han snarare vindade sig igenom spåret ... såååå nu MÅSTE jag gå tillbaka ett antal steg i hans spårträning & lägga medvindsspår för att få honom att sluta med sånt trams ... "L"

Vi hann med att åka hem så jag fick lite lunch i magen innan det var dags att bege sig till Bjuv för lite lydnadsträning ... Det hade hunnit bli rätt så varmt innan vi kom dit & solen sken ... gött!!!

Danni fick börja & jag fick hjälp av Jane med att titta på hans fria följ samt med en budföring som han gjorde kanonkalas ... Sen tränade jag lite framförgående, lägganden under gång, apportering & inkallning. En liten platsliggning hann vi oxå med innan vi bytte hundar.

Med Eos fick jag hjälp med kommendering på fria följet samt att Jane tittade på hennes kryp som just nu är megaslarvigt ... Så pass slarvigt att jag än en gång börjar fundera på om hon fått erlichia igen ... suck!!! Jag tränade även framåtsändande, som även idag gick hyfsat bra, inkallning med ställande, skall & en platsliggning
även med fröken grå innan vi bestämde oss för att bege oss hemåt ...      

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards