annaayaeos

Alla inlägg den 17 maj 2012

Av Anna-Karin Malm - 17 maj 2012 13:51

Jag känner att vi MÅSTE träna framåtsändande ofta nu ett tag så vi kommer framåt nån gång ... ha, ha, ha ... Hur som haver så lastade jag in hundarna i bilen när jag ändå skulle köra dottern till en kompis i närheten av Åstorps BK & passade på att träna en liten smula ... Vädret var allt annat än skönt med hårda kastvindar, snålblåst, regn & hagel om vartannat ... Att termometern dessutom endast visade på cirka 7-8 grader gör ju inte saken bättre precis ... Men, men det är bara att bita ihop ...


Sååååå jag tog med mig hundarna & placerade ut "gubbarna" sen gick jag sträckan själv ett par gånger medan hundarna lekte för att ha ett hum om längden ... Sen satte jag in Danni i bilen & körde igång ... Vi började med ett saktagående genom gruppen som gick kanon innan vi skred till verket med en "riktigt" sträcka ... Hon galopperade ut, svängde lite, lite åt sidan, men rätade upp sig själv, där jag ville ha brytpunkten sa jag stanna, då stannade hon & vände upp med sidan mot mig, men började sen gå sakta på mitt saktakommando ... Heeeelt okej med tanke på var vi står i träningen nu ... Andra sträckan travade hon igenom, men stannade på mitt kommando & hade sen fint saktagående ... Jag körde två sträckor till där hon galopperade några steg & sen bröt av till trav ... Där valde jag att ställa henne så hon började skritta lite senare i hopp om att hon ska lära sig att sakta av i alla fall när hon märker att sträckan börjar "ta slut" ... Vi avslutade med ett saktagående följt av att jag ställde henne mot slutet, gick mot henne & kallade in ... Det gjorde hon riktigt bra faktiskt ... Såååå hoppet om ett betygsmässigt framåtsändande lever kvar i mitt hjärta ... Innan vi avslutade Eos pass körde jag lite kryp som var väl högt & luftigt i början samt skall där hon bestämmer sig för när det är dags att sluta skälla ... sååååå visst finns det att slipa på ... Sen tog jag ut Danni oxå, band upp Eos & körde lite fritt följ, en inkallning, läggande under marsch samt lite agility med honom innan vi packade ihop oss & körde hemåt för en rejäl cykeltur i det "vackra" vädret ... 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards