annaayaeos

Alla inlägg den 11 maj 2012

Av Anna-Karin Malm - 11 maj 2012 08:30

Dagen till ära blev det riktigt skönt väder med sol & värme ... häääärligt!! Träningen förlades till Bjuvs BK & blev inte riktigt lika lång som vi tänkte oss ... Efteråt kom vi dock överens om att vi fortsättningsvis ska ta oss samman & köra en hund i taget & prata om VAD vi vill den andre ska titta på, precis som när vi tränar med elitgruppen ... BASTA!!!


Med Eos körde jag framför allt framåtsändandet - även denna dag med positiv attityd - & även om hon en liten aning vill snedda innan gruppen samt inte alltid har det tempot ut som jag önskar tycker jag nog att vi börjar få till det så små smått ... GÖTT!!! Vi tränade även fritt följ, kryp & tungapportering. Krypet gick som vanligt jättebra första sträckan & mindre bra andra.


Med Danni körde jag lite fritt följ, inkallning, lägganden under marsch, hopp-sitt och apportering. Idag gick det bra nästan hela tiden, men ett par gånger reagerade han på skuggan av min hand och pep till ... Man kan nästan tro att jag har slagit honom när han gör så ju ... suck!!!


Efter träningen åkte vi upp i skogen & gick till sjöns så galenpannorna fick bada lite grann ... & badade det gjorde de ... för att inte nämna hur de sprang & busade ... heeeeelt galna var de ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards