annaayaeos

Alla inlägg den 13 maj 2012

Av Anna-Karin Malm - 13 maj 2012 08:45

Idag har jag så äntligen kommit iväg på spårträning tillsammans med "min" grupp igen ... Vi var endast tre som tränade idag så det blev relativt lugnt ... Jag beställde ett långt spår med uppletande av spår till Eos & la ett kort spår till Danni själv.


Dannis spår gick hyfsat bra, men han har börjat vinda en aning den lille rackaren, så jag får nog allt lägga några medvindsspår ett tag nu för att återigen befästa hans spårbeteende ... Hur som haver som tog han sig runt spåret & markerade de två pinnar som låg i spåret samt "dödade" råttan som låg i slutet ...


Eos spår sen då blev en sorglig historia ... Jag tror att hon ALDRIG har spårat så dåligt någonsin i hela sitt liv ... & vi som ska tävla om en vecka ... suck!!! Nåja ... upptaget var okej, fast jag trodde att hon gick över spåret, men efter en stund sa spårläggaren att det gick lite snett uppåt så då fick hon gå ... Givetvis hade Eos såååå rätt för sig ... Sen missade hon första pinnen samt ett par pinnar till under spåret. Hon gick av spåret & spårade annat vid ett par tillfällen, men jag vet ju inte hur långt iväg från spåret hon var ... Mot slutet av spåret gick hon dock bra & jag har upplevt att hon kan gå av spåret mot slutet annars så det var ju positivt ... Hur som haver så bestämde jag mig för att nu ett tag framöver snitsla spåret så jag själv kan avgöra om Eos går av spåret för långt eller rimligtvis har det i näsan. OM hon går av spåret & gör annat ska jag prova med att plocka av henne från det & så får hon inte fortsätta spåra den dagen ...



Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards