annaayaeos

Alla inlägg den 20 maj 2012

Av Anna-Karin Malm - 20 maj 2012 19:09

Idag var det så dags för vårens sista tävling ... Högre klass spår i Bjuv närmare bestämt ... 7.30 var det lottning & sen bar det av ut i spårskogen ... Jag & Eos fick nummer 9 av 10 så en bra stunds väntan innan vi fick gå på spåret blev det ... Det hann bli riktigt varmt & soligt oxå, men vad gör väl det???


Vår upptagsruta låg i kraftledningsgatan mellan två hägn & jag vet att där alltid står en massa hjortar om kvällarna ... Meeeen Eos spårupptag var det absolut inget att klaga på ... När jag frågade domarna efter sa de att det var dagens klart bästa upptag med en tia i betyg ... Sen bar det av i ett lugnt & sansat tempo ... visst tyckte jag att det dröjde väl länge innan hon hittade första pinnen, så vi missade nog en där i början ... Sen flöt det på bra & vi samlade ihop sex pinnar ... När vi kommer på baksidan av det ena hägnet ser jag en hare som studsar rundor cirka 25 meter framför mig, men Eos verkar inte märka den ... Hon vinklar upp längs hägnet, går över ett stengärde för att lite längre fram gå tillbaka mot staketet & ett tu tre är vi ute vid vägen där spårmottagaren står ... utan slutpinne ... men, men vi hade tid på oss & jag var ju säker på att vi gått rätt så någonstans mellan sista vinkeln & spårmottagaren skulle slutet ligga ... Som vi letade ... men tror ni att vi hittade nåt slut??? Näädå ... typiskt ... Efteråt frågade jag  var slutet var & gick då tillbaka för att kolla hur vi kunnat missa det ... Det låg invid staketet & jag tror att vi passerat det med mindre än en meter vid något tillfälle ... Sååååå var det med det ...


Trötta & varma som bara den var vi efter vårt arbete så när vi tittat på uppletandet som de två (av tio) som kommit runt sina spår gjorde gick vi bort till sjön & lät vovvarna bada ... häääärligt!!!

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards