annaayaeos

Direktlänk till inlägg 19 januari 2017

Inomhusträning, iscykling, busprommis & vaccinering ...

Av Anna-Karin Malm - 19 januari 2017 19:30

Dagen började med skön sovmorgon ... även Pi njöt av att ligga utfläkt i sängen och sova lite längre idag, aldrig långt från sin matte om hon inte måste 

Danni fick börja av mina & vi tränade på lite alla möjliga moment, men mest av allt på störning då det var flera hundar inne & tränade samtidigt ... Det märktes bland annat på apporteringen där han valde att gå i en båge åt höger så han kom på min högra sida & sen fick gå runt mig istället för att göra sin vanliga ingång. Momenten vi körde var fotgående, ställande med rundande (gick riktigt bra idag faktiskt), rutan, konen, apportering, fjärr, sättande (börjar han fatta) & inkallning.


Sen fick Pi komma in & även hon var störd av att det var så många hundar & folk på så liten plats vilket framför allt märktes på konskicken där hon inte riktigt ville runda ... precis som att det blev farligt om hon hade konen mellan mig & henne ... "L" Momenten vi tränade på var fotgående (väääldigt mycket energi idag - härligt), inkallning, rutan, hopp-sitt, hopp-apport, konen, fjärr, ställande med rundande, sättande (även hon börjar fatta detta nu), apportering, metallapportering, tungapportering & sittande samt liggande i grupp.


Sen bar det av hemåt för en snabb lunch innan vi tog cykeln till Hermanssons stuga för att möta Jane & hennes vovsegull där för en skön promenad på gula slingan. Pi & Peggy hade såååå roligt & sprang & lekte jättemycket <3 Väl tillbaka cyklade vi hemåt igen ... Bitvis var det rena blankisen med vatten ovanpå så där fick jag snällt leda cykeln & ändå höll jag på att ramla ... Efter att ha duschat leriga vovvar & lagat samt ätit middag åkte jag & Mange med vovvarna till veterinären för att äntligen få Danni vaccinerad ... Och tänk, jag klarade det ... fast det kom en & annan tår när vi väl satt i bilen igen ...


Som avslutning bjuder jag på en liten filmsnutt från december när jag & Pi tränar saktagående i boulehallen ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards