annaayaeos

Direktlänk till inlägg 15 januari 2017

Söööök ...

Av Anna-Karin Malm - 15 januari 2017 22:09

Förmiddagen ägnades åt sök ... så klart ... "L" Vi var i en något annorlunda ruta med en djup grop som hundarna skulle springa ner & sen upp igen från för att nå ena hörnan ... terrängen bestod av uppväxt granskog med för övrigt bra sikt.


Danni var först av mina två & han skulle idag få sex figgar rakt ut, klurigt gömda på olika djup. Vi har haft så mycket lur för oss så han har börjat fundera på om han verkligen kan lita på sin matte när hon säger att det finns en figge där ute där hon pekar nämligen så det är dags för att boosta honom med figgetanke nu. Några stopp fick vi, mest troligt eftersom han såg figgen på andra sidan förflytta sig framåt i rutan & då förmodligen hade tanken om att matten tvingar ut honom på andra sidan först bara för att fast där inte är någon ... Första skicket, som skulle vara svårast genom den djupa gropen fixade han plättlätt & han hittade alla figgarna & markerade bra, men som sagt de där stoppen ... nääää de ska bort.


Sen var det Pis tur & hon var riktigt pepp idag oxå ... Jag valde att kalla den ena sidan för vindsida även om det blåste ganska så minimalt ... jag tänker att hon ju vet vad hon ska göra & kan använda näsan bara hon vill såååå ... När jag ställde henne för första skicket på vindsidan där figgen skulle ligga gömd & leka när hon hittade henne såg jag tydligt hur hon fick henne i vind & när jag kommenderade sprang hon i full fart ut & tog figgen. Andra gången jag skickade på vindsidan skickade jag lite för långt bak i rutan så hon fick inte vind på figgen ... Hon skuttade ut i full fart & började hoppa rundor som ett skrämt rådjur där ute för att försöka få syn på figgen ... när det inte lyckades sprang hon inåt mot mig, men några meter innan stigen vände hon utåt igen & sprang lite framåt i rutan & fick vittring på figgen ... bra jobbat av fröken tycker jag allt ... På andra sidan var det springare som skuttade iväg med hennes leksak precis efter att jag skickat henne & där var hon sååå taggad att hon höll på att springa ifrån sina egna ben "L"...


Eftersom vi skulle på kalas på eftermiddagen fick jag skynda hemåt & bara ta en kort promenad på vägen hemåt ... något snöpligt tyckte Danni & Pi ;) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards