annaayaeos

Alla inlägg den 31 mars 2015

Av Anna-Karin Malm - 31 mars 2015 19:15

Dagen bjöd inte på nåt vidare väder vill jag lova ... Det kom snöblandat regn så gott som hela dagen & det var rejält kyligt ute ... brrr ... Meeeen det är bara att bita ihop & tänka på att det snart blir bättre igen ... Vi började med att valla ruta & köra igenom de hundar som skulle träna sök ...


Pi fick vara först av mina två & fick idag sex figgar som hade vars en godbit i handen när hon kom. På sig hade hon sin fastrulle, men figgarna hade även lösrullar som de erbjöd henne. De två första figgarna låg bara cirka halvvägs ut eftersom Pi ju ville ta fastrullen innan hon var framme hos de som satt som "figgar" när vi tränade igår ... Nåt sånt visade hon dock inga tecken på här i skogen ... Däremot tyckte hon att det var aningen svårt att ta sig ända ut till de figgar som låg på medvindssidan, men det är ju bara till att mata ut henne så hittar hon dem där. Påvisen (lösa) gjorde hon finfint dock.


Sen fick Danni köra & han fick idag lite klurigheter att lösa. Han fick först se en figge försvinna ut på motvindssidan innan jag skickade ut honom på medvindssidan ... Han sprang några meter innan han stannade till & bjäffsade till mot mig i protest, men sen sprang han fint ut & hittade figgen i hörnan ... Sen fick han ta den figge han sett gå ut. Vi gjorde om samma procedur med figgen på motvindssidan lite längre fram i rutan, men denna gången låg det ingen på medvindssidan ... Han gjorde ändå ett jättefint tomslag ut där & belönades med att skickas på en flying på den figge han sett gå ut. När han var ute hos den figgen gick en figge ut & la sig i slutet av rutan på medvindssidan som jag skickade honom mot ... Denna gången fick jag dock skicka om honom ett par gånger innan han hittade figgen ... skoj övning!!!


Innan vi fikade gick jag ut ett spår till Eos. Spåret var cirka 600 meter långt med fyra pinnar & slut. Spåret gick över stigen ganska snart efter upptaget, men var nog ganska så snällt annars ... Spåret låg nog i cirka en timme innan vi tog det & som vanligt spårade fröken Eos som en gudinna och gjorde ett klockrent upptag samt hittade alla pinnarna som hon skulle.


Vi vallade även av en uppletanderuta & jag hann med att köra Eos i uppletandet innan vi spårade ... tre prylar på djupet fick hon & hon var väl si sådär road av aktiviteten idag tyckte jag ... hm ... Efter spåret fick Pi leta upp två prylar, ett i vardera bakre hörn & Danni fick göra detsamma. Pi börjar bli bättre på att ta andras saker igen, men inte riktigt hundra & Danni var INTE road över terrängen i rutan men löste uppgiften till slut.


En liten promenad i ruskvädret hann vi med innan vi for hemåt mot hemmets varma vrå ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards