annaayaeos

Alla inlägg den 15 mars 2015

Av Anna-Karin Malm - 15 mars 2015 19:26

Idag var det tillbaka till hundvardagen igen efter att ha tillbringat fredag-lördag i Göteborg. Sååååå det bar av ut i spårskogen en sväng ... tyvärr blev det alldeles ensam träning, men så är det ibland ... När jag hade lagt ut spåren gick jag en sväng med vovvarna ... & det som skulle bli en liten sväng blev en ganska så stor sväng då jag försökte mig på att hitta lite nya rundor i markerna ... Det gick alltså inte så bra, utan jag fick vackert knata tillbaka samma väg jag kommit efter att jag gått hur långt som helst kändes det som ... Men, men det var inte en kotte där jag gick så vovvarna kunde busa av sig rejält iaf ...


Väl tillbaka fick Danni börja spåra för en gångs skull. Hans spår var runt 400 meter långt & innehöll tre pinnar samt slut. Han spårade heeeelt okej, men har aningen svårt att fatta det här med vinklar mellan varven & går gärna på rakt fram en fem sex meter innan han kommer på att spåret inte längre finns där under hans näsa ... Då letar han sig dock tillbaka till spåret utan några som helst problem ... galenpojken ...


Sen fick Pi spåra & till henne hade jag lagt ett spår som var cirka 700 meter långt & innehöll fem pinnar, slutpinne & så favoritspårleksaken som "efterslut". Hennes spår innehöll ganska många vinklar varav en spetsvinkel ... jajaja det bara blev så liksom ... Hon spårade hur som helst på hur galant som helst & kom in med pinnarna & allt ... gullungen ... Hon börjar bli riktigt riktigt bra ... nu är det bara att få till lydnaden oxå så är vi uppe i klasserna i ett nafs känns det som ... ja, bara ja ... 


Till sist var det så dags för en mycket upprörd Eos som tyckte att det var höjden at fräckhet att ha låtit henne vänta till allra sist ... Att det sen var typ en mil till spårstart gjorde henne inte mindre förargad på mig ... Såååå när jag skickade på henne drog hon iväg i full galopp, tvärnitade vid spåret, gav det ett sniff & drog sen iväg i framspår så det tjongade om det ... Sen var det bara att hålla i linan & hänga med för det var sören vad det gick ... Spåret var cirka 1000 meter långt med fem pinnar samt slut stigövergångar & två spetsvinklar & jag lovar att hon var som mest max en decimeter från spårkärnan ... Herregud vilken bra spårhund hon är ... Svetten rann på mig när vi väl var framme vid slutet, men Eos såg helt opåverkad ut & hade lätt kunnat spåra på en kilometer till känns det som ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards