annaayaeos

Alla inlägg den 6 mars 2015

Av Anna-Karin Malm - 6 mars 2015 19:00

Det finns dagar då det är roligt att träna hund & så finns det dagar då man önskar att man kanske valt någon annan hobby ... en av de senare dagarna kändes det som när jag anlände till klubben i eftermiddags i min ensamhet i regnet ...  meeeen det är bara till att bita ihop & tänka på alla de underbara träningstillfällen som våren & sommaren förhoppningsvis bjuder på ... så känns det genast lite bättre ... & så förstås att det är viktigt med lite generalrepetition innan Pis allra förstaste tävling ... "L" Tanken var att ladda lilla fröken med lite extra jäklar anamma & det tänkte jag mig att hon kanske skulle få om hon fick vänta till sist & sen bara köra lite, lite ... he, he, he ...


Eos fick börja & med henne tränade jag rutan (med spån som rutgränser), fritt följ, framåtsändande (som gick mycket bra), tungapportering, vittring (finemang), kryp (slarvigt), skall & fjärrdirigering.


Danni fick träna på fritt följ, rutan, inkallning med ställande, framåtsändande, apportering, metallapportering (finfint med Dannimått mätt), vittringsapportering (bra), fjärrdirigering med fokus på ställandet, lite, lite kryp & hopp-sitt.


Pi fick köra korta pass med linförighet med mycket lekbelöningar, läggande under marsch, inkallning, ställande under marsch, 1:ans apportering (med lånad apport vilket gick bra), vanlig apportering & 1:ans hopp.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards