annaayaeos

Alla inlägg den 16 mars 2015

Av Anna-Karin Malm - 16 mars 2015 10:00

Ännu en kväll i boulehallen är nu avklarad, den tredje av de extra gångerna vi bokade in i mars månad ... kvällens övningar hade dock funkat att utföra precis lika bra ute eftersom det var finfint vårväder, men sånt vet man ju inte förrän i efterhand ...


Pi:

Platsliggning drygt 3 minuter på långt avstånd gick finemang. Vi tränade även lite linförighet, framförgående (som hon börjar fatta) & apportering med andras apporter som hon inte hade några tveksamheter att ta ... gött. Sen skulle vi träna inkallning & när hon knatade efter mig för andra gången när jag gick ifrån tog jag ett lätt tag i hennes kind & sa till henne att det inte var rätt & sen minsann satt hon ... & satt ... & satt ... jag fick hoppa & tjoa för att hon skulle komma & till och med då kom hon med tvekan ... sen var liksom hennes träning off resten av tiden ... Hon var tveksam både vid ställandena & läggandena ... Positivt var dock att jag fick hjälp av en ny person med tandvisning & budföring & det gick finemang ...


Eos:

Vi tränade fritt följ, rutan, tungapportering, hopp-sitt på mycket lågt hinder, vittring, sitt under marsch, skall, inkallning med stå & fjärrdirigering & hon var riktigt duktig med det mesta faktiskt ...


Danni:

Danni fick träna på fritt följ, läggande & ställande under marsch, inkallning med ställande, rutan, vittring (som inte alls funkade), apportering + metallapportering, fjärrdirigering & en budföring (tror jag "L").


Kvällen blev inte så lång, vilket var bra då jag var totalt slut i huvudet efter en tuff arbetsdag ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards