annaayaeos

Alla inlägg den 7 mars 2015

Av Anna-Karin Malm - 7 mars 2015 16:47

Idag var det så dags ... dags för det jag skjutit upp läääänge nu ... jag har nämligen inte riktigt känt att Pi varit mentalt mogen för att tävla ... att prestera på en främmande plats med främmande hundar & människor runt sig ... Såååå jag valde vår debut med omsorg ... Lotushallen ... där är bara den hunden som kör inne, förutom en hund som står lugnt & stilla innanför kompostgaller precis vid dörren & där är ju väggar runt omkring så inga oväntade störningar uppstår ... Jag vet inte om det berodde på detta tillrättläggandet, men det kändes inte riktigt så för så fort vi klev in i tävlingsposition så var det bara Pi & jag i vår lilla bubbla ... Heeeelt fantastisk känsla hade vi trots en nolla & en massa slarviga avslut för hon ville, ville, ville & brydde sig inte ett dugg om utebliven belöning eller tävlingsledare som tjötade, eller nåt annat för den delen ... sååååå häääärligt!!! Poäng, domarkommentarer samt mina kommentarer kommer här nedan ...


Linförighet   8,5  Fin kontakt & attityd. Snett sättande, växlar position. snabba sättanden. (Hon var så taggad att hon satte sig lite snett framför mig vid ett par tillfällen vilket hon inte brukar göra, men hellre attityd & vilja än precision om jag måste välja)

Läggande   8,5   Litet dk hand, snyggt läggande, dk sitt. (Riktigt fint läggande, det sa bara tjong så var jag av med henne, men jag såg i ögonvrån att hon var på väg ner ... jag fick säga både sitt, upp & visa handen för att hon skulle sätta sig dock ... "L")

Inkallande   0   Sitter ej kvar. (När jag gick ifrån henne såg jag på publiken som jag gick mot att det var nåt som inte var som det skulle & när jag vände mig om kom hon smygande mot mig ... förmodligen var jag på tok för otydlig med mitt stanna kvar till henne, svårt att tänka på att det är en ny hund man kör när allt går så j-la bra jue.)

Ställande   8,5   Snyggt ställande, slarvigt sittande. (Slarvigt var ordet ja ... hon kastade sig ner i liggposition när jag sa sitt & såg väldigt gasad ut ... "L" ... Att inte domaren såg när jag nästan helt vände mig om för att kolla så hon stod "förveden" är för mig ett under ... hon försvann ju ur mitt blickfång så snabbt att jag trodde att hon lagt sig igen.)

Apportering   8   Tveksamt gripande, dk. (Detta har vi haft lite klabbe med på sista tiden då hon helt plötsligt har fått för sig att man inte kan ta andras grejor i sin mun hur som helst men hon knep iaf inte igen munnen & tryckte näsan mot apporten som hon gjort ett par gånger när vi tränat ... flin.)

Hopp över hinder   10   (Domaren såg inte att jag viftade en liten aning med handen för att slippa få Pis framtassar i bröstkorgen när hon kom in till mig ... he, he, he)

Helhetsintryck   10   Härlig hund med positiv förare. Kan bli riktigt bra. (Kommentarer som dessa värmer verkligen ... :))

Platsliggande   10   (Förutom att Pi luktade lite precis i början samt var liiiite svajig med baken mot slutet kändes hon stabil & bra)

Tandvisning   10   (Klockrent!!!)


Trots den snöpliga nollan fick vi ihop 164,5 poäng & ett förstapris ... Dagen avslutades med en skön promenad bortom Lotushallen innan vi for hemåt för lite lördagsmys.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards