annaayaeos

Alla inlägg den 20 mars 2015

Av Anna-Karin Malm - 20 mars 2015 19:45

Eftersom jag dumt nog anmält Pi till appellen som Helsingborgs BK arrangerar tänkte jag att det kan vara fördelaktigt om vi varit där & tränat nån gång innan ... Såååå vi var ett gäng som åkte dit idag för gemensam träning ... Medan jag väntade på några eftersläntrare så fick Pi komma ut på planen & gå lite fot samt leka lite ... Sen körde vi igång med en platsliggning där Pi låg mellan två hundar, en känd & en som hon bara träffat nån gång när hon var liten valp ... Det gick jättebra faktiskt ... Sen körde vi på med budföring för de som ville det ... Pi & jag ville & vi fick då en ganska okänd mottagare ... Trots det & trots ett ganska långt avstånd så sprang Pi lätt som en plätt, lät sig klappas & klias & få godis & sen tillbaka till mig igen ... Detta gjorde vi ett par gånger innan jag kände mig nöjd.


Sen körde vi framåtsändande med de som ville träna det ... Jag & Eos ville det ... dock hade vi inte riktigt samma åsikt om HUR det skulle genomföras ... Eos sprang snett tre-fyra gånger innan hon slutligen sprang rätt ... Sen körde vi på med fyra finfina, men aningen långa sträckor ... tokfian ...


När Eos ändå var ute så körde jag på & tränade henne ¨på de moment jag tänkt mig ... Fritt följ (heeelt okej), kryp (vääääldigt bråttom), Hopp-sitt (slog i med klorna på uthoppet), Tungapport, metallapport, inkallning med ställande (hon tjuvade efter ställandet & sprang på min inandning ... buse) ...


Danni var näste blådåre på tur ... Han var knas i bollen idag & det kändes som att det mesta gick galet ... tror han var väääldigt taggad ... Vi tränade fritt följ, inkallning med ställande, fjärrdirigering (där han stal godisen i förväg ett par gånger), kryp (detta gjorde han faktiskt riktigt bra), apport (han HOPPADE iväg när jag skulle ta den) & metallapportering (som var jättestrulig)


Till sist fick Pi komma ut igen & gud vad hon ville jobba ... Hon hade en fantastisk fokus idag ... dock strulade läggande under gång även idag ... himla trist ... Meeeen linförigheten var bra, Vi körde ett framförgående utan godis utlagt som gick såååå bra & så tränade vi på att sitta kvar när jag lämnar henne samt inkallning med fokus på ingångarna, apportering med andras apporter (ingen tvekan alls att ta dem), hopp-sitt (superhärlig attityd) & så gjorde vi lite övningar med tungapporten & metallapporten ...


Jag & Crissi gick en liten sväng innan vi for hemåt & när vi var på väg tillbaka till bilarna drog Pi iväg till en grind in mot planen & tryckte näsen mot den & tittade på mig med en blick som sa: "Vi MÅSTE träna mer matte" ... <3

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards