annaayaeos

Direktlänk till inlägg 14 december 2014

Helgrapport ...

Av Anna-Karin Malm - 14 december 2014 21:01

Denna helgen har på många vis varit annorlunda än de brukar ... Det kan jag till största delen skylla på att min bensin helt plötsligt tagit slut efter en lång, tuff arbetshöst ... förvisso trivs jag bra med mitt jobb, men mellan varven tenderar arbetsuppgifterna bli väl många med tanke på att jag inte jobbar mer än 75% men ändå ska hinna med i princip allt som de som jobbar heltid gör ... Meeeeen nu stundar ju snart jullov så då får jag iaf sova lite på morgnarna ... hoppas jag ... "L"


Sååååå ... helgen inleddes med en tvåtimmarspromenad i ösregn tillsammans med Lena & hennes vovvar i fredags eftermiddag ... Sen fortsatte den med 2 timmars promenerande med samma sällskap även igår fast denna gång uppe i Klåveröd & med riktigt skönt decemberväder. Igår kväll åkte jag & Magnus till Helsingborgs arena & kollad på julshowen & åt julbord med Magnus jobb.


Idag har jag ägnat förmiddagen åt att försöka julpynta här hemma & eftermiddagen ägnades åt promenad, uppletandeträning & raketuppskjutningar. Efter att vi promenixat en sväng fick hundarna sitta i bilen medan jag vallade av uppletanderutan samt placerade ut 5 prylar. Eos fick börja leta & hittade alla fem prylarna utan större bekymmer ... dock var hon väl inte allt för imponerad av strumpan hon hittade först så den la hon igen & tänkte fortsätta leta efter nåt annat, men det avstyrde jag ... "L" Sen fick Danni komma ut & han var så taggad att han nästan skrek innan jag skickade honom på första skicket ... Han plockade raskt in fyra prylar men hade sen stora svårigheter att hitta den sista prylen ... inte förrän efter fyra tomslag hittade han den ... pluspoäng till grabben för att han inte ens tänkte tanken att ge upp ... Till sist fick så Pi komma ut & hon har aldrig letat upp fler saker än fyra & oftast varit rätt trött efter tre prylar ... meeen jag la i alla fall ut fem prylar till henne & det gjorde jag rätt i ... hon jobbade jättebra & hade finfina avlämnanden om man bara bortser från jämfotahoppen när hon skulle in i fotposition då alltså.


Innan vi for hemåt gick vi iväg för att skjuta upp ett par raketer & från att Pi förra året vid den här tiden såg ynklig & besvärad ut när vi skulle skjuta raketer till att nu ha mycket hög förväntan, så hög att jag måste ha henne i koppel för att inte riskera att hon ska springa fram till raketen när den tjuter & få den på sig när den smäller gör att jag känner hur rätt på det jag är med min pangpang- & raketuppskjutningsträning.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards