annaayaeos

Alla inlägg den 2 december 2014

Av Anna-Karin Malm - 2 december 2014 09:15

Dagens träning blev huuuur bra som helst trots att jag ställde mig mycket tveksam till huruvida mina blådårar skulle klara terrängen i rutan som bestod av en massa ris & björnbärssnår ... Danni & Pi fick träna sök idag medan Eos fick ett spår lagt till sig av Maria ...


Danni fick börja av mina & till honom hade jag beställt fyra figgar med ganska långt mellan ett & två på varje sida för att se huruvida vi kunde få in några tomslag trots att det låg figge ute & det blåste aningen motvind på stigen ... Han gick såååå bra & ut & hittade  de två första figgarna, markerade kanon & sen fick vi, som jag hoppats på, till två finfina tomslag, ett på varje sida, där Danni kom när jag visslade ...    När jag skickade ännu en gång på första sidan lät det som att han sprang en bra bit från där figgen låg (man såg ju inte ett smack pga allt ris) så jag visslade samt skrek bra till honom ... precis när jag sa bra skällde han till = han var hos figgen så jag skrek bra en gång till & började springa ut mot figgen men då kom han & mötte upp mig ... Såååå det var ju bara att skicka om igen ... Sen hittade han även sista figgen ... duktig vovve, mindre duktig matte som ju VET att man ska passa sig för att tro en massa som man inte ser ... "L"


Sen fick Pi komma ut & träna &  medan vi väntade på vår tur fick hon leta efter några K9 duttar som Jane placerat ut i ett fallet träd ... två stycken hittade hon & markerade ... Till Pi hade jag beställt sex figgar som skulle leka samt klappetiklappa på henne medan de matade henne efter jag kommit ut till dem. Även hon gjorde ett såååå fint arbete med förvånansvärt raka slag & bra tryck utåt även om det märktes att hon blev aningen ofokuserad på de två sista figgarna. 


Efter fikat fick så Eos äntligen komma ut & vi började med att leta efter K9 duttar medan vi väntade på Maria & Eos hittade & markerade 3 stycken ... duktig tjej!!! Sen var det spårdags & vill man ha det lite krångligt så låter man Maria lägga spår till en ... "L" Hur som haver så gjorde Eos ett klockrent uppletande av spåret & sen bar det av ... Första pinnen var hon aningen tveksam till att plocka, kanske pga att Maria tagit en pinne i skogen som hon brutit i delar & lagt i fickan bara en liten stund innan hon la spåret, men när hon väl tagit den spårade hon på som en klocka ... Roligast av allt var det med en pinne som låg uppe på ett högt stengärde som vi skulle passera ... som Eos fick jobba för att lokalisera den, men hon fixade det till slut ... Duktig vovve!!!


Innan vi for hemåt tog vi oss en skön promenad i skogen medan mörkret föll ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards