annaayaeos

Alla inlägg den 1 december 2014

Av Anna-Karin Malm - 1 december 2014 09:30

Efter gårdagens bedrift passade jag på att bjuda på gofika ikväll ... tyvärr var skaran av tränande något decimerad & på vårt pass var det bara jag & Ina ... meeeen jag tvingade i de som har det tidiga passet några kakor oxå innan de fick åka hemåt ... "L"


Danni fick börja träna idag & han var såååå himla taggad ... godingen ... Han fick träna på lite av varje, fritt följ, ställande & läggande, fjärrdirigering, apportering, rutan (utan rutband), hopp (där han strulade en aning), framförgående, inkallning & metallapportering (som faktiskt gick riktigt bra idag trots att vi var inomhus.)


Sen fick Pi komma in & min tanke var egentligen att filma lydnadsklass 1 men det var ju svårt att få till med både kommendering & filmning när det var bara jag & Ina så det får vänta. Vi tränade istället på fritt följ, apportering, ställande & läggande, hopp, inkallning, metallapportering, hämta lösrullar hos Ina, tandvisning & budföring. Sen avslutade vi träningen med lite trixträning som hon gjorde utmärkt ... Det märks minsann att hon tycker det är skoj med trix & tänka lite själv & numera bjuder hon på en massa saker på egen hand ... gött!!!


Till sist var det då Eos tur att få träna & hon var ju oxå rejält taggad om jag säger så ... Fokus idag låg på att ha skoj & att öva oss lite på nya saker i rallylydnaden som t.ex åttans frestelse (som hon för övrigt gjorde utmärkt), högerhandling, snurrar & lite annat smååt & gott. Vi tränade även på lite hopp-apport, fritt följ & kryp.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards