annaayaeos

Alla inlägg den 9 december 2014

Av Anna-Karin Malm - 9 december 2014 21:15

Dagen bjöd på finfint decemberväder vilket jag är tacksam över då jag som brukligt tillbringade dagen i sök- & spårskogen ... Idag var det Eos tur att få träna sök medan Pi fick spåra ... Danni får så klart söka varje gång då han har berättat för mig att han aldrig tänker bli en spårhund på riktigt ...


Av mina fick Eos börja & hon fick idag endast fyra figgar & inga planerade tomslag. Figgarna skulle ligga så dolt som möjligt & klicka när jag försökte locka bort henne ... dock hade några figgar inte riktigt fått fram budskapet så det funkade inte till hundra procent ... meeeen vad gör väl det? saker är ju till för att ändras & Eos är ju världsbäst så det fixade hon galant iaf ... Nåt mer som hon verkligen fixade galant var att springa rakt ut trots att det var snårigt & dant både här & där ... OCH så kunde jag kalla in henne trots att hon hade en liiiiten aning om att där var en figge i närheten så vi fick till ett fint tomslag ... Gullebästa vovven är vad hon är ...


Sen var det Dannis tur & även han fick fyra figgar idag ... Trots att han inte gillar snårig terräng jobbade han på som en gnu & hittade alla fyra figgarna utan problem ... det är min grabb det ... "L"


Efter fikat fick Pi gå sitt spår som snälla Maria hade lagt till oss ... spåret innehöll fem pinnar samt en leksak som slut & Pi var jätteduktig, verkligen ... Visst hon är inte supervillig att plocka upp apporterna, speciellt inte de första, men hon jobbar jättebra & följer näst intill hela tiden så gott som mitt i spårkärna i ett väldigt behagligt, men ändå vägvinnande tempo ... Gött!!!


Dagen avslutades med en skön promenad så klart ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards