annaayaeos

Alla inlägg den 16 december 2014

Av Anna-Karin Malm - 16 december 2014 19:59

Dagens ruta var inte helt lätt med en brant nerförsbacke på ena sidan som till vissa delar bestod av stup som man varken kunde komma ner för eller upp för & en stor vattensamling som tog cirka 40 meter av rutan på den andra sidan ... Meeeen trots det var vovsegullen, så klart, superduperduktiga ...


Av mina fick Pi börja & då jag tycker att hon fattar det här med att hämta lösrullar hos folk på appellplanen & andra ställen där vi brukar träna lydnad tyckte jag att det var dags att testa om det gick att överföra detta till sökrutan ... Med tanke på stupet på ena sidan valde jag dock att enbart köra med lösrullar/markeringar på den mer lättillgängliga sidan. Vi började med en figge halvvägs ut & när hon hade hämtat lösrullen där 6 var på väg tillbaka trampade hon, så klart, i fastrullen så den löstes ut & tappade lösrullen i tumultet ... När hon sedan letade efter lösrullen hittade hon ju så klart fastrullen, tog den & kom in med den. När jag sen skulle skicka henne på påvis hittade hon då lösrullen som hon ju bara var tvungen att komma in med innan hon kunde gå på påvis på riktigt ... "L" Sen gick figgen ut på djupet & satte sig i ett tält & så skickade jag henne igen ... Denna gången tog hon lösrullen, men stod sen kvar en liten stund hos figgen innan hon kom på vad hon skulle göra men sen gick det galant. På andra sidan, där flera hundar tvekat att ta sig nerför branten gick hon ner utan större betänkligheter & hittade sin figge som lekte med henne & gav henne gotteligott. Sen fick hon ytterligare två figgar där hon hämtade lösrulle samt en figge till på den svåra sidan & hon gick bara bättre & bättre för varje skick ... gött!!! Hon råkade trampa i fastrullen ett par gånger till så den löste ut, men det var inget som bekymrade henne. Jag är verkligen jättenöjd med hennes sökutveckling & ser med spänning fram emot hennes brukshundskarriär.


Sen fick Danni komma ut & han fick fyra figgar, två på vardera sida, samt ett planerat tomslag. Även han tog sig nerför branten utan några större svårigheter & gjorde ett kanonjobb både hos figgarna & på skicken inklusive tomslaget.


Innan vi fikade la vi lite spår, jag ett åt Eva & Zaiko & Eva ett åt Eos ... Efter fika & genomgång var det så dags att ta spåren i regnet ... Eos spår var inte det allra lättaste med en hel del terrängskiften samt klättranden på såväl stenar som stengärden, men hon fixade det galant ... När vi kom till slutet var jag dock aningen missnöjd först då jag trodde att hon missat en pinne, men det visade sig att det var Eva som missat att lägga ut den ... flin.


Dagen avslutades med en promenad i skymningen innan det bar av hemåt till värmen.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards