annaayaeos

Alla inlägg den 7 januari 2014

Av Anna-Karin Malm - 7 januari 2014 20:30

Dagens sökträning blev en mulen historia med några få regnstänk då & då ... lägg till en ruta full med vindfällen & näst intill vindstilla så får du en finfin utmaning för en sökhund ...


Dagen till ära fick Pi följa med Eos på hennes sökövning dels för att se & lära & dels för att försöka störa ut Eos ... hi, hi, hi ... För att inte göra det alldeles för svårt fick Eos endast fyra figgar där jag körde omvänt lockande på samtliga ... Pi kan vara lite osäker på människor som dyker upp från ingenstans & om de helt plötsligt ligger eller sitter ner ute i skogen tror hon minst att de är totalgalna & äter upp små söta aussieflickor i parti & minut ... Sååååå hon följde med Eos som en skugga till Eos började skälla på figge ett då såg jag hur hon studsade till & sen sprang & mötte upp mig & såg mäkta upprörd ut över att det låg folk & skräpade ute i skogen ... När jag väl kom fram till figgen & Eos fortfarande stod & skällde efter att ha tagit en liiiiten paus för att kolla vad hennes galna lillasyster höll på med, kom Pi dock på att människan verkade helt ofarlig & kastade sig över henne & pussade henne. Sen bjöds det på godis, en dosa till Eos & en till Pi ... Pi blev mer & mer intresserad av figgarna för varje figge de hittade & Eos blev indre & mindre störd av att ha Pi hängandes efter sig som en svans så det blev en bra träning för båda flickorna tycker jag ...


Sen fick Danni komma ut & köra & även han fick fyra figgar. Dock blev det några oplanerade tomslag oxå pga rutans svårigheter, men Danni fixade det galant. Att han sen var grymt olydig på första skicket där jag tyckte att han vek av & slog framåt för tidigt & försökte först kalla in honom & sen visslade på honom & han bara gav mig fingret & fortsatte jobba & HITTADE figgen till slut är ju en heeeelt annan historia i brukssheltiens liv ... ;) I övrigt imponerade denna gossen stort på mig idag!!!


Dagen avslutades med fika, genomgång & skön promenad med Jane & Maria & deras vovvar. 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards