annaayaeos

Alla inlägg den 6 januari 2014

Av Anna-Karin Malm - 6 januari 2014 20:00

Kvällens träning blev en aning seg historia ... Jag vet inte riktigt varför, men jag var såååååå trött sååååå trött ... Men, men det var då inte hundarna inte ...


Danni fick äran att börja idag & med honom fokuserade jag på fria följet, apportering samt ställanden & lägganden under marsch ... Han fick även en inkallning, några rutskick, ettans hopp & lite kryp.


Sen fick Pi komma in & när jag skulle starta första fria följsträckan hoppade hon jämfota rakt upp ända upp till mitt huvud istället för att gå framåt ... galenpanna ... Annars var hon då rejält på hugget & hennes fria följ börjar se riktigt bra ut mellan varven. Hon har, förutom en hyfsad position & en finfin ögonkontakt för det allra mesta raka, & grymt snabba sättanden i halterna ... Det bockar & bugar vi för ... Även idag fick hon till finfina apporteringar, såväl ettans som appellens samt med metallen ... Hon morrar när hon hoppar in mot apporten så taggad är hon ... "L" Givetvis har vi tonvis med detaljer kvar att träna på så som ingångarna där jag för tillfället får flytta mig en aning för att hon ska gå in & att sitta kvar utan att jag håller henne i nackskinnet när jag kastar apporten, men, men det är petitesser i sammanhanget ... Vi tränade även på ställanden, lägganden samt tandvisningsövningar innan Pi mycket motsträvigt fick släpas ut i bilen ...


Sist ut var Eos ... Hon var då INTE glad över det vill jag lova & var ganska pipig i början, men jag vet att det beror på att hon fått vänta & dessutom är sjukt taggad på belöning så det fäster jag ingen större vikt vid. Däremot var hon hyfsat slö när jag skickade henne till rutan, inget klipp i steget liksom & när vi skulle köra inkallning med ställande & jag la en bakombelöning stannade hon av sig själv nästan genast efter hon börjat springa ... Nästa gång ville hon först inte starta alls & sen hade hon ganska dåligt tempo så då fick hon springa hela vägen till mig innan hon fick springa & ta godiset. Det hon gjorde allra, allra bäst idag var nog krypet ... det var jättebra, lagom snabbt, hyfsat fin teknik rakt igenom & så stannade hon  när jag stannade ... tummen upp för det. Vi tränade även på fjärrdirigering, tungapportering & saktagående mot saktatargeten innan jag gav upp träningen för kvällen ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards