annaayaeos

Direktlänk till inlägg 25 februari 2014

Sök, spår & galenbus ...

Av Anna-Karin Malm - 25 februari 2014 19:00

Dagen bjöd på fantastiskt vårväder i sökskogen med solen som sken, om än fortfarande kallt ... Tänk ändå att det finns hopp om våren nu då ... trots att det känts hopplöst nu när vi knappt sett solen alls detta året känns det som ...


Eos fick börja av mina galningar & till henne hade jag planerat följande upplägg:


Figge 1 – Ligger i ena förstahörnan. Omvänt lockande.

2 tomslag 

Figge 2 - Figgen matar in 

2 tomslag 

Figge 3 - Omvänt lockande.


Hon gick finemang idag vill jag lova ... Något extra tomslag fick vi oxå till i väntan på att en figge skulle komma ut på plats. Det enda mindre bra var att hon hade liiiite uppehåll i skallet på den figgen som sedan matade in henne ... Nöjda & glada är vi dock båda med dagens prestation ...


Sen fick Danni köra & han fick följande upplägg:


Figge 1 – ligger väl dold i ena förstahörnan. Figgen klickar & belönar när jag kommer ut. 

1 Tomslag 

Figge 2 - 3 ligger väl dolda på djupet. Figgarna klickar & belönar när jag kommer ut. 

2 Tomslag 

Figge 4 – ligger väl dold på djupet. Figgen klickar och belönar när jag kommer ut.


Även han gjorde ett riktigt fint arbete, dock med något oplanerat tomslag & en viss förvåning över en, för honom, relativt ny figge där han ställde sig & funderade en liten stund innan han bestämde sig för att det absolut måste vara en figge det med ... "L"


Sen gick jag ett spår med Pi som Maria hade lagt åt mig, helt utan snitslar, men med Maria som lotsade oss där vi behövde det. Pi gick jättebra det mesta av spåret, men kom av det vid ett tillfälle så jag fick lite hjälp med var spåret gick. Dock tror jag att hon hittat tillbaka till det på egen hand om hon fått jobba på ett litet tag till, men det hade inkluderat några klättranden över stengärden & då var vi lite bekväma istället ...


Efter fika & genomgång kom Ina & hennes galna aussiepojke för att få lite hjälp med några markeringar & när vi hjälpt henne ställde hon & Jane upp & låg figge för Pi så vi kunde köra några vindmarkeringar ... & vilket fint nosarbete hon låg inne med den lilla donnan ... hon tog dem på långt håll & sprang utan tvekan till dem för att få sin belöning ... häääärligt!!!


Innan vi for hemåt gick jag & Ina en promenad med våra galningar & som Pi gillar att leka (springa) med Jacko ... de är totalt galna & far fram som två bulldozers allra minst ... :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards